کد خبر: ۳۴۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 30
گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است که افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.
 شفاآنلاین:سلامت>سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: ۳۴۳ نفر با علایم گرمازدگی در بازه زمانی سوم تا هشتم مردادماه جاری به مراکز درمانی مراجعه کردند که این آمار نگرانی‌های جدی در خصوص سلامت عمومی در روز‌های گرم اخیر را افزایش داده است.

به گزارش شفا آنلاین: بابک یکتاپرست در این باره اظهار داشت: از مجموع بیمارانی که علایم گرمازدگی داشتند، ۲۷۱ نفر به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و ۷۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ ثبت شده است. از این تعداد، ۳۷ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل و ۳۵ نفر دیگر در محل توسط اورژانس درمان شدند.

وی افزود: از مجموع بیماران، ۲۱ نفر نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

یکتاپرست با تاکید بر اهمیت توجه به علایم گرمازدگی و اقدامات پیشگیرانه، خاطرنشان کرد: گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است که افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.گرمازدگی یک اورژانس پزشکی است و زمانی رخ می‌دهد که بدن دیگر نمی‌تواند خود را خنک کند. بدن از کم آبی رنج می‌برد، زیرا نمی‌تواند گرمای داخلی را به محیط آزاد کند و در نتیجه دمای بدن به بیش از ۴۰ می‌رسد.

فردی که دچار گرمازدگی می‌شود دارای علایم دمای بدن بسیار بالا، ضربان قلب سریع، تنفس سریع یا تنگی نفس، سردرگمی و عدم هماهنگی، تشنج یا تناسب اندام و از دست دادن هوشیاری بوده و اگرچه هر کسی در هر زمان ممکن است از بیماری‌های مرتبط با گرما رنج ببرد، اما نوزادان و کودکان خردسال، افراد ۶۵ سال یا بیشتر، افرادی که اضافه وزن دارند، کسانی که در حین کار یا ورزش بیش از حد ورزش می‌کنند، افرادی که از نظر جسمی بیمار هستند، به ویژه با بیماری قلبی یا فشار خون بالا، یا دارو‌های خاصی مانند افسردگی، بی خوابی، یا گردش خون ضعیف مصرف می‌کنند. بیش از سایر افراد در معرض گرمازدگی قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: