کد خبر: ۳۴۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 28
نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران:
فیزیوتراپی جزو خدماتی است که مشمول بیمه می‌شود و حداکثر ۳۰ درصد هزینه خدمات را مردم باید پرداخت کنند
 شفاآنلاین:سلامت>نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران احمد مؤذن‌زاده :یکی از مشکلاتی که فیزیوتراپ‌ها بسیار تجربه می‌کنند، ضوابط سخت‌گیرانه وزارت بهداشت است. سخت‌گیری در مورد صدور پروانه تأسیس و مسئولیت فنی و تمدید پروانه همکاران در سطح کشور است.
 
به گزارش شفا آنلاین:فیزیوتراپی جزو مؤسسات پزشکی است و پروانه آن را وزارت بهداشت صادر می‌کند.  همچنین مراحل اداری صدور و تمدید پروانه مؤسسات فیزیوتراپی مطلوب نیست و از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می‌کنم آئین‌نامه مربوطه را با کمک انجمن فیزیوتراپی ایران بازنگری کنند تا این ضوابط از حالت سخت‌گیرانه خارج شود.

شورای عالی نظام پزشکی دو سال گذشته مصوب کرد، اگر وزارت بهداشت همکاری کند مراحل اداری صدور و تمدید مؤسسات فیزیوتراپی را در سازمان انجام دهند، اما این همکاری در وزارت بهداشت اتفاق نیفتاد.

موضوع بعدی تعرفه فیزیوتراپی بوده که مانند سایر تعرفه‌های پزشکی غیرواقعی و نازل است و نسبت به کشورهای اطراف و کشورهای پیشرفته تفاوت دارد که غیرواقعی است و براساس مبانی اقتصادی و هزینه تمام شده نیست و این موضوع مشکلات اقتصادی برای مؤسسات فیزیوتراپی ایجاد کرده است.

مشکلات اقتصادی سبب شده تا بعضی از مؤسسات فیزیوتراپی تعطیل شوند و در این زمینه فعالیت نداشته باشند.

همکاران جوان نیز رغبتی برای فعالیت در این حوزه به دلیل هزینه‌های بالا ندارند و درآمدها به علت سخت‌گیری‌هایی که وجود دارد محدود است، بنابراین نیازمند واقعی شدن تعرفه‌ها هستیم‌.

 براساس قانون، فیزیوتراپی جزو خدماتی است که مشمول بیمه می‌شود و حداکثر ۳۰ درصد هزینه خدمات را مردم باید پرداخت کنند، در حالی‌که این میزان در حال حاضر ۵۰ درصد است و باید سازمان‌های بیمه بنیان مالی‌شان تقویت شود تا بتوانند خدمات مذکور را پوشش دهند.

 باید با افراد مداخله‌گر که آموزش ندیده‌اند و افراد بدون صلاحیت که در فضای مجازی از تبلیغات غیرمجاز استفاده می‌کنند، برخورد قانونی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: