کد خبر: ۳۴۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۳ - 2024July 15
هیرش امینی پزشک، پروفسور و از اساتید برجسته دانشگاه در آمریکا بعد از تحمل یک دوره یکساله بیماری سرطان درگذشت
شفاآنلاین:سلامت> هیرش امینی پزشک، پروفسور و از اساتید برجسته دانشگاه در آمریکا بعد از تحمل یک دوره یکساله بیماری سرطان درگذشت و جامعه کوردستان در سوگ یکی از نخبگان پژوهش‌های پزشکی نشست.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر هیرش امینی که اصالتا سردشتی است، جزو اساتید برجسته رشته پزشکی و استاد دانشکده پزشکی یکی از دانشگاه‌های نیویورک بود و در روزهای گذشته بعد از یکسال تحمل بیماری سرطان در بیمارستان یکی از شهرهای امریکا درگذشت.هیرش امینی پزشک کیست؟

وی نوامبر سال گذشته، در صفحه شخصی اینستاگرامش، از ابتلا به یک نوع سرطان نادر خبر داده بود و در این مدت، ضمن روحیه بخشی به بیماران سرطانی، روند درمان و معالجه خود را اطلاع‌رسانی می‌کرد.

در هفته‌های گذشته تلاش‌ها برای بهبودی وی کمرنگ شده بود و حتی چند روز قبل از مرگش، در شبکه‌های اجتماعی از احتمال مرگ خود در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.

وی در پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از حمایت‌های هم‌وطنانش در طول درمان تشکر کرده بود.

پزشکان آمریکایی علت ابتلای دکتر هیرش امینی را به یک نوع نادر سرطان، نه ژنتیک بلکه تأثیر گاز شیمیایی گاز خردل از بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال ۱۹۸۷ تشخیص داده بودند.

به گفته پزشکان معالج، دکتر هیرش امینی و استیوجابز هر دو به یک نوع سرطان نادر مبتلا شده بودند با این تفاوت که بیماری استیو جابز از پانکراس و بیماری دکتر امینی در کبد پیشروی کرده بود.

دکتر امینی نتایج پژوهش‌های خود را در ۶۰ مقاله مطرح علمی در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسانده بود و در سال ۲۰۱۸ نیز جایزه «روزنبلت» از معتبرترین جوایز پژوهش‌های پزشکی را کسب کرده بود.

انستیتوی عوامل سلامت (EHI)، جایزه روزنبلت را به دلیل پژوهش در زمینه همه‌گیرشناسی(epidemiology) و چگونگی تآثیرات دراز مدت ذرات فوق‌العاده ریز بر ایجاد مرگ و بیماری به دکتر هیرش امینی اعطا کرده بود.

دکتر هیرش امینی متولد ۱۹۸۴ شهرستان سردشت بود، وی در بمباران شیمیایی شهر سردشت پدر خود را از دست داد. هیرش امینی کارشناسی ارشد بهداشت خود را در دانشکده بهداشت تهران، دکتری اپیدمیولوژی را در دانشگاه بازل سوئیس و پسادکتری خود را در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گذراند.

وی جزو اساتید برجسته رشته پزشکی و استاد دانشکده پزشکی یکی از دانشگاه‌های شهر نیویورک بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: