کد خبر: ۳۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 21
شفا آنلاین- جراح و متخصص قلب از وضعیت خوب و عدم کمبود تجهیزات پزشکی جراحی قلب در کشورخبر داد و گفت:البته این درحالی است که مردم با گرانی برخی از داروها و عمل های جراحی در بخش های خصوصی نیز دچار مشکل هستند.

دکتر داریوش جاویدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: البته باید گفت که همزمان با آغاز طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی؛ در بخش های خصوصی هم جلوی افزایش قیمت گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: یعنی سال گذشته وضعیت قیمت های تجهیزات خیلی بدتر و گران تر بود اما خوشبختانه امسال به رغم گرانی برخی داروها و عمل های جراحی، وضعیت در بخش خصوصی نیز بهتر شده است.

عضو انجمن جراحان قلب اروپا با اشاره به این که تمام اقدامات درمانی بیماران قلبی دنیا، تقریبأ در ایران هم انجام می شود، ادامه داد:البته کمبود برخی دستگاهها در کشور برای بیماران نارسایی قلبی که امکان دارد نیازمند پیوند قلب باشند، نیز محسوس است.

وی تصریح کرد: دستگاه وی ای دی(کمک کننده پمپاژ قلب)، مانند یک تلفن همراه به کمر بیمار وصل می شود که در صورت استفاده از آن امکان برگشتن قلب بیمار به حالت اولیه نیز وجود دارد.

استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: این دستگاه را تنها یک شرکت امریکایی تولید می کند که قیمتش هم بالا است، در واقع مجوزهای این دستگاه برای این که در غالب یک کار پزشکی به ایران وارد شود نیز گرفته شده، اما نوع کار و مصرف آن در ایران وابسته به مجوزات؛ کار کارشناسی و نظرات وزارت بهداشت است.

جاویدی به شفا آنلاین گفت: از آنجا که وجود این دستگاه یک کار تکنولوژیکی و علمی است، برای آشنایی همکاران، رزیدنت ها، دانشجویان و پرستاران نیز باید وارد کشور شود تا با انجام کارهای کارشناسی و صلاح دید وزارت بهداشت و انجمن های علمی؛ پزشکی نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: امیدواریم وزارت بهداشت برای داشتن این تکنولوژی در کشور توجه جدی داشته باشد  تا درکنار سایز امکانات خوبی که در مملکت از آنها استفاده می شود از این دستگاهها هم استفاده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: