کد خبر: ۳۴۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 15
مرد تبهکار که دختر بچه‌‌ها را با ترفند بازی کردن با دختر بیمارش می‌ربود و طلاهایشان را سرقت می‌کرد، از سوی پلیس دستگیر شد.
شفا آنلاین:حادثه>چند روز قبل مرد جوانی در حال عبور از پارکی در جنوب تهران بود که متوجه صدای عجیبی از میان شمشادها شد. به دنبال صدا وارد شمشادها شد که در کمال ناباوری دو دختر بچه را دید که دست و پا و دهان‌شان را بسته بودند . با کمک رهگذران بچه‌‌ها نجات پیدا کردند و آنها اظهار داشتند مردی ناشناس آنها را ربوده و طلاهایشان را سرقت کرده است؛ بنابراین موضوع به پلیس اعلام شد.
به گزارش شفا آنلاین  دو دختر که 4 و 6 ساله  بودند در حالی که بشدت ترسیده بودند، به مأموران گفتند خواهر هستند. دختر بزرگ‌تر گفت: با خواهرم در کوچه مشغول بازی بودم که مرد غریبه‌ای به سمت ما آمد. او گفت دخترش هم‌سن و سال ما است، اما به خاطر مریضی نمی‌تواند از خانه خارج شود. اما خیلی دوست دارد که با بچه‌‌ها بازی کند. از ما خواست به خانه‌اش برویم و با دخترش بازی کنیم. مرد غریبه ما را به خانه‌ای برد که در آن باز بود اما یکدفعه چاقویی نشان‌مان داد و گفت اگر سر و صدا کنیم، با چاقو ما را می‌کشد. بعد طلاهای من و خواهرم را گرفت و مقابل خانه یک پارک بود، ما را به آنجا برد و دست و پا و دهان‌مان را بست و داخل شمشادها انداخت و رفت.
به دنبال اظهارات کودکان، کارآگاهان به سراغ ساختمان مورد نظر رفتند اما کسی مرد سارق  را نمی‌شناخت. بررسی‌‌ها نشان می‌داد به خاطر باز بودن در ورودی ساختمان، سارق از فرصت استفاده کرده و نقشه‌اش را اجرا کرده است.
در ادامه کارآگاهان به بازبینی دوربین‌‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداخته و تصویر متهم فراری به دست آمد. در ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق، کارآگاهان با شکایت‌‌های مشابه مواجه شدند. سرقت از کودکان آن هم در مناطق جنوب و جنوب شرق پایتخت به صورت سریالی به پلیس گزارش شد.
در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی پایتخت رفتند. آلبومی که هویت سارق را برملا کرد، مردی به نام آرمان که بیش از 10 سابقه کیفری در پرونده خود داشت. او سال 96 به خاطر ربودن یک دختر بچه و  سرقت طلاهایش در یکی از شهرستان‌‌های شمال غربی کشور به 15 سال حبس محکوم شده بود. اما  سال گذشته در حالی که چند سالی از محکومیتش باقی مانده بود، درخواست عفو مشروط داده و آزاد شده است.
مرد سابقه‌دار پس از آزادی راهی پایتخت شده و سرقت‌‌هایش را آغاز کرده بود. باتوجه به اینکه محل زندگی متهم فراری مشخص نبود، کارآگاهان پاتوق‌‌های او را زیر نظر گرفته و در نهایت  دستگیرش کردند. متهم  به دستور بازپرس افضلی از شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت؛ در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد./ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: