کد خبر: ۳۴۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 15
رقم مرگ و معلولیت کشف شده توسط محققان ناشی از تشخیص اشتباهی پزشکان در آمریکا تکان دهنده است.
شفا آنلاین:سلامت>طبق تحقیق انجام  شده توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز، سالانه ۳۷۱ هزار نفر در آمریکا بر اثر تشخیص نادرست جان خود را از دست داده و ۴۲۴ هزار نفر نیز معلول می‌شوند. به گفته این محققان رقم ۷۹۵ هزار مرگ و معلولیت در سال وحشتناک است.

به گزارش شفا آنلاین آسیب مغزی، نابینایی، از دست دادن اندام‌ها و یا متابولیزاسیون سرطان، عمده معلولیت‌هایی است که سالانه در آمریکا بیش از ۴۲۴ هزار نفر درگیرش می‌شوند. محققان نام ۱۵ بیماری را فهرست کردند که ۵۰ درصد از آسیب‌ها را در بر گرفته و همچنین حوادث عروقی، عفونت و سرطان ۷۵ درصد از کل آسیب‌های ناشی از تشخیص اشتباه را در بر می‌گیرد.

در این میان، ۵ بیماری سکته مغزی، سپسیس، ذات الریه، ترمبوز وریدی و سرطان ریه، ۳۸.۷ درصد از کل آسیب‌های ناشی از تشخیص اشتباه را در بر می‌گیرند.

دیوید نیومن توکر، نویسنده اصلی این تحقیق توضیح می‌دهد کار قبلی روی خطاهایی متمرکز شده بود که در محیط بالینی مانند مراقبت اولیه، اورژانس و یا مراقبت بیمارستانی رخ می‌داد. به گفته وی مطالعات قدیمی تخمینی متغیرانه بین ۴۰ هزار تا ۴ میلیون داشته است و البته دقیق نبودند اما رویکرد جدیدی که آنها دنبال کردند متمرکز بر بیماری بوده است.

نگاه کردن به اینکه چگونه بیماری‌های تشخیص نادرست می‌توانند بر بیماران تأثیر بگذارند، نه تنها به پزشکان کمک می‌کند تا مسائل را بهتر درک کنند که می‌تواند منجر به آسیب شود، در نتیجه خطرات احتمالی آینده آن را به حداقل می‌رساند.

به گفته این محقق، کاهش ۵۰ درصدی خطاهای تشخیصی برای سکته مغزی، سپسیس، ذات الریه، آمبولی ریه و سرطان ریه می‌تواند ناتوانی‌های دائمی و مرگ و میر را تا ۱۵۰ هزار نفر در سال کاهش دهد./اطلاعات آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: