کد خبر: ۳۴۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 15
در کمتر از یک‌سال، بازار شیرخشک با چند تدبیر مهم ساماندهی شده است؛ از اصلاح قیمت به نفع تولیدکنندگان و افزایش پوشش بیمه‌ای برای شیرخواران تا ضابطه‌مند‌شدن تولید و عرضه شیرخشک در زنجیره مصرف و سامانه تیتک.
شفا آنلاین:سلامت>زمزمه کمبود شیرخشک به اواخر سال 1401 برمی‌گردد؛ اما اواخر تابستان همان سال یکباره کمبود شدید، شوک بزرگی به خانواده‌های دارای فرزند شیرخواره وارد کرد. قفسه بسیاری از داروخانه‌ها برای انواع شیرخشک خالی شد و آنهایی هم که داشتند، موجودی‌شان را با جیره‌بندی عرضه می‌کردند. 
به گزارش شفا آنلاین ارزانی شیرخشک با قیمت حدودا 50هزار تومان برای هر قوطی، نفعی برای تولیدکننده نداشت و تولید به‌شدت کاهش یافت و سازمان غذا و دارو را هم در بازه زمانی کوتاهی مجبور به واردات فوریتی کرد. از سوی دیگر، تأخیر در تخصیص ارز هم منجر به بروز اختلال در چرخه روند تولید شد و وضعیتی که برای ‌کسی نفعی نداشت، اما یک گروه بهترین سود را از آن بردند؛ همان‌هایی که قوطی‌های ارزان شیرخشک تولید ایران را با قیمت‌های چند برابر به کشورهای همسایه قاچاق می‌کردند. حالا اما در کمتر از یک‌سال، بازار شیرخشک با چند تدبیر مهم ساماندهی شده است؛ از اصلاح قیمت به نفع تولیدکنندگان و افزایش پوشش بیمه‌ای برای شیرخواران تا ضابطه‌مند‌شدن تولید و عرضه شیرخشک در زنجیره مصرف و سامانه تیتک. چند نکته جالب از روند پرفراز و نشیب ساماندهی بازار شیرخشک را در ادامه بخوانید.



 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: