کد خبر: ۳۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 10
درگفتگو با شفاآنلاين مطرح شد:
شفا آنلاین- معاون نظام پزشكي تهران درپي صدور حکم مامای با تجربه و نمونه که درپرونده مرگ یک زن تبعه افغان به زندان محكوم شده است از رئیس قوه قضائیه تقاضای کمک کرد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: به نظر من هیچ ماما یا پزشکی قصد از بین بردن بیمارش را ندارد، بلکه این خطر در تمام دنیا، جامعه پزشکی را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: این که یک پزشک یا ماما به طور عمد دچار اشتباهی نشده است باید به دنبال لایحه ای که مصوب مجلس باشد به جای حکم زندان برای چنين افرادي جریمه نقدی اعمال شود. البته انجام این کار دستوری و نامه ای امکان پذیر نیست، بلکه لازمه آن تصویب قانون است.

وي درپاسخ به این سوال که مگروزيربهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی کشورچندي قبل با خوشحالي دررسانه ها اعلام نکرده بودند كه برای هیچ عضو جامعه پزشکی به خاطر قصور پزشکی حکم زندانی اجرا نخواهد شد گفت:: متأسفانه همانطور كه قبلا هم اعلام كرده بودم ،به رغم دستوررياست قوه قضائیه ،صدورحكم با قضات دادگستري است.همانند نمونه اخير كه يكي ازاعضاي نظام پزشكي ازسوي قاضي محكمه اي به زندان محكوم شده است.

وی افزود: طبق قوانين فعلي، قاضی قدرت زنداني كردن پزشک و مامایی که قصور پزشکی کرده را دارد زیرا جرم درصورت اثبات ،قتل غیر عمد محسوب می شود. اما اگر این امر تا کنون انجام نشده یا صلاح جامعه این گونه بوده یا قضا ت محترم به جامعه پزشکی لطف داشته اند.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی به شفا آنلاین گفت: انشالله با پیگری های رئیس قوه قضائیه و سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت مشکل این ماما حل خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: