کد خبر: ۳۳۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 29
آتوسا حجتی- کارشناس ارشد تربیت بدنی و آسیب‌شناسی ورزشی
سالم‌خوری به معنای تغذیه بدن و آرامش در کنار غذا است و شما نسبت به سبک زندگی و بلند شدن از خواب و سرکار رفتن و… سبکی که از همه برایتان بهتر است را انتخاب کنید.
شفا آنلاین>سلامت>یادداشت>اگر از آدم‌های مختلف راجع به غذای سالم بپرسیم، ممکن است به نظرهای مختلفی برسیم.برای بعضی‌ها منع شدن از فست‌‌فودها و مصرف کردن سبزیجات و میوه‌ها و برای بعضی‌های دیگر گاهی اوقات خوردن یک تکه کیک کوچک بدون عذاب وجدان معنی می‌شود. در نتیجه باید گفت که نتیجه قطعی برای یک برنامه غذایی سالم وجود ندارد و به یک جواب ساده نمی‌رسیم. هر انسانی یک راه سالمی برای خود و زندگی خود نیاز دارد تا سبک زندگی‌اش بررسی شود و اشتباهات آن شخص گرفته شود ولی در کل حتی ممکن است شرایط تغذیه سالم در مراحل مختلف زندگی شما تفاوت داشته باشد. بر این باورم سالم‌خوری به معنای تغذیه بدن و آرامش در کنار غذا است و شما نسبت به سبک زندگی و بلند شدن از خواب و سرکار رفتن و… سبکی که از همه برایتان بهتر است را انتخاب کنید. همه ما و حتی یک متخصص تغذیه نیز می‌تواند عاشق دسر باشد و غذاهای گوناگون را هوس کند.
ایده‌آل‌ترین راه‌، کم کردن کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و شکر و روغن‌های کارخانه‌ای است و بهترین راه برای رسیدن به این اهداف سه نکته مهم است:
۱- آماده کردن وعده غذایی از قبل
۲- میوه‌ها و گیاهان نزدیک‌ترین حالت و آماده به ما
۳- پیروی کردن از آنچه نوشته و در نظر گرفته شده و یادداشت برای پیروی دقیق از برنامه مشخص تا این روتین محقق شود.
آتوسا حجتی- کارشناس ارشد تربیت بدنی و آسیب‌شناسی ورزشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: