کد خبر: ۳۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
شفاآنلاین-مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد در نبرد بین کارشناسان تغذیه طرفدار مصرف کمتر چربی برای وزن کم کردن و طرفدران مصرف کمتر مواد قندی و کربوهیدارت ها، پیروزی از آن دسته دوم است.
به گزارش شفاآنلاین، از وبگاه تاپ سانته، این مطالعه جدید که با پشتیبانی مالی مؤسسه ملی سلامت آمریکا انجام شد، در یک دوره 12 ماهه روی 148 مرد و زن 20 تا 70 ساله که به دیابت یا بیماری قلبی مبتلا نبودند انجام شد.

یک گروه فقط 30 درصد سهم کالری روزانه خود را از کربوهیدارت ها و گروه دیگر این 30 درصد را از چربی ها مصرف کردند.

گروهی که رژیم آنها بر مبنای مصرف کمتر مواد قندی و کربوهیدرات ها بود فقط غذای های سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، ماهی تن، گوشت قرمز و مرغ با سبزیجات زیاد مصرف کردند و گروه دوم به ویژه غلات و سبزیجات خوردند.

هر دو گروه به یک اندازه کالری دریافت کردند و فعالیت فیزیکی مشابه داشتند.

در پایان یک سال، گروهی که کربوهیدارت کمتر مصرف کرده بود، سه کیلو و 600 گرم بیشتر از گروهی که مصرف چربی را محدود کرده بود، وزن کم کرد.

نتایج آزمایش های قلبی و عروقی و کلسترول نیز در بین گروه اول بهتر بود.

محققان دریافتند که گروه اول نسبت به گروه دوم که بیشتر فیبرکربوهیدارت های طبیعی که در غلات، برنج، سبزیجات و میوه ها موجود است، مصرف کردند، بیشتر احساس سیری کردند.

چند مطالعه دیگر نیز نشان دادند که رژیم های غذایی مبتنی بر مصرف کمتر مواد قندی که در آنها اولویت اصلی به خوردن غذاهای حاوی چربی های سالم مانند ماهی های سرشار از امگا سه، روغن کلزا، گردو و زیتون داده شده است، برای لاغری مؤثرترند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: