کد خبر: ۳۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 03
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ختصاص 30 میلیارد ریال برای شناسایی و ثبت نام کودکان در معرض آسیب در مدارس کشور خبر داد و گفت: مراکز ترک اعتیاد کودکان در استانها راه اندازی می شود.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی در نشست تخصصی سازمانهای مردم نهاد در حوزه کودکان آسیب پذیر که روز سه شنبه برگزار شد افزود: در نشست امروز سایت گفتگوی اجتماعی رونمایی شد و در این سایت از نظرات کارشناسان در موضوعات مختلف اجتماعی مانند کودکان کار و خیابان، مهد های کودک، اعتیاد، زنان آسیب دیده و ... استفاده خواهد شد و مباحث علمی نیز مطرح می شود.

وی گفت: دولت معتقد است حل مسائل در حوزه اجتماعی را باید به کمک نهادهای اجتماعی حل کرد و سیاست ما کمک به این نهادها و استفاده از نظرات آنان در طرح ها و برنامه ریزی ها است.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به سیاست گذاری باید وظایف به نهادهای اجتماعی سپرده شود گفت: اجتماعی کردن فعالیت ها و مبارزه با آسیب های اجتماعی توسط خود جامعه بخشی از سیاست های دولت است و در همین راستا سایت گفتگوی اجتماعی راه اندازی شد.

ربیعی گفت: در نشست امروز مباحثی مانند آموزش کودکان کار ، افزایش مهارت و توانمندی نهادهای مدنی ، کودکان فاقد شناسنامه ، ساده کردن مراحل صدور مجوز  برای این نهادها ، آموزش های فنی و حرفه ای به کودکان و ... مطرح شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که این مشکلات با همکاری نهادهای مدنی و وزارت رفاه برطرف شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه ای موظف به ارائه آموزش های لازم به کودکان در معرض آسیب شد و همچنین در راستای صدور شناسنامه برای کودکان در معرض آسیب نیز اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دلیل فقر امکان ثبت نام در مدارس را ندارند گفت: در سال جاری 30 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی وزارتخانه برای حمایت از خانواده هایی که امکان ثبت نام کودکان خود را در مدارس ندارند در دو استان کشور اختصاص دادیم که در آینده بودجه بیشتری به این امر تخصیص پیدا می کند به طوری که در کل کشور این طرح اجرایی خواهد شد.

ربیعی در مورد لایحه حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است و 4 جلسه کارشناسی نیز پیرامون آن تشکیل شده است و امیدواریم طی این چند جلسه آینده بررسی آن به اتمام برسد و در این صورت در جلسه اصلی دولت خیلی معطل نخواهد شد و به سرعت تصویب می شود.

وی در خصوص طرح تحول سلامت نیز تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که سهم پرداختی بیمار افزایش پیدا نکند و این سهم در روستاها و شهرها متفاوت است و یکی از مباحث مهم درگیر کردن بیشتر بیمه ها نسبت به پرداخت هزینه ها است بطوری که در حال حاضر افزایش پوشش داروها از اقداماتی بوده که انجام شده است.

ربیعی همچنین از ثبت نام 5 میلیون نفر در سایت بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار گرفتن خبر داد و گفت: البته هنوز فکر می کنیم که تعداد خانواده های فاقد بیمه بیش از این مقدار است به همین دلیل برنامه ای برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن آنها داریم که به زودی اقدام خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مراکز ترک اعتیاد کودکان نیز گفت: در این خصوص کمپی ویژه کودکان در استان سیستان و بلوچستان احداث کرده ایم که سعی می کنیم این برنامه را در استانهای آسیب خیز و همچنین استانهای دیگر افزایش دهیم.

مهر

برچسب ها: ثبت نام ، کودکان ، مدارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: