کد خبر: ۳۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 01
شفا آنلاين-اگر از جمله افرادی هستند که هنگام خرید گوشی تلفن همراه کلاه سرتان رفته و گوشی تقلبی را به جای اصل خریده‌اید به این عکس دقت کنید.

به گزارش شفا آنلاين،اين مرد جوان به بهانه فروش گوشي‌هاي اصل با قيمت ارزان، گوشي‌هاي تقلبي را با فاكتورهاي جعلي به طعمه‌هايش مي‌فروخت. تحقيقات پليس براي دستگيري اين مرد از چند‌ماه پيش شروع شد. تعدادي از مالباختگان با حضور در اداره آگاهي خبر از فعاليت مردي در خيابان جمهوري دادند كه گوشي‌هاي تقلبي را با فاكتور جعلي به‌عنوان گوشي اصل مي‌فروخت.

درحالي‌كه جست‌وجوي پليس براي دستگيري اين مرد شروع شده بود، 19مردادماه‌ يكي از مالباختگان در تقاطع خيابان جمهوري و حافظ، مرد كلاهبردار را ديد كه در حال فروش گوشي بود. او با عجله خودش را به مأموران پليس در آن نزديكي رساند و ماجرا را به آنها اطلاع داد. مأموران نيز در اقدام ضربتي جوان فروشنده را دستگير كردند و وي را براي تحقيقات بيشتر در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران قرار دادند.

همزمان با دستگيري اين مرد، تعدادي از مالباختگان با حضور در اداره آگاهي، وي را به‌عنوان فروشنده گوشي‌هاي تقلبي شناسايي كردند. يكي از آنها گفت: حدودا 3‌ماه پيش براي خريد گوشي تلفن همراه به پاساژي در خيابان جمهوري رفتم. مقابل پاساژ جواني را ديدم كه با نشان دادن گوشي تلفن همراه مدعي شد كه قصد فروش آن را دارد. او با نشان دادن فاكتور خريد گوشي گفت كه خودش مدتي قبل آن را از يكي از مغازه‌ها خريداري كرده بود و حالا به‌دليل نياز مالي مي‌خواهد آن را به مبلغ 400هزار تومان بفروشد.

شاكي ادامه داد: گوشي او در بازار حدود يك ميليون تومان قيمت داشت. براي همين وسوسه شدم و آن را خريدم. لحظاتي بعد وقتي گوشي را براي نصب برنامه به مغازه‌ برده‌ بودم، متوجه شدم كه گوشي تقلبي است و قيمت آن 200هزار تومان است. پس از آن هر چه گشتم از جوان فروشنده اثري نبود.

درحالي‌كه ديگر مالباختگان هم اظهارات مشابهي را بيان مي‌كردند، متهم چاره‌اي جز اعتراف نديد و به فروش ده‌ها گوشي دست‌دوم و تقلبي به‌عنوان گوشي اصل اعتراف كرد. او گفت: پس از اينكه براي گوشي‌ها فاكتور خريد جعل مي‌‌كردم سراغ مشتريان مي‌رفتم و با اين ادعا كه مشكل مالي برايم پيش آمده و قصد فروش گوشي‌ام را دارم، آنها را فريب مي‌دادم و گوشي‌ها را با فاكتور جعلي به آنها مي‌فروختم.

سرهنگ ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با اشاره به صدور مجوز قضايي براي انتشار عكس بدون پوشش متهم در روزنامه‌ها گفت: شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت از متهم به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.


همشهری



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: