کد خبر: ۳۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 31
شفاآنلاین-رئیس انجمن تالاسمی می‌گوید:متأسفانه شاهد هستیم برخی از سازمان‌های بیمه گر حمایتهای لازم را ندارند و فشار سنگین بر بیماران تالاسمی وارد می‌شود. این موضوع به سلامت بیماران بر می‌گردد و ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، روی تخت دراز کشیده و به سرم خون که در دستش فرو رفته نگاه می‌کند، این تخت سال‌هاست که با او خو گرفته و هم‌درد روزهای تلخ زندگیش شده‌، او سهمی در بروز بیماری اش نداشته؛ اما تا آخر عمر باید با آن دست و پنجه نرم کند. رنجی که در نبود داروی کافی، جنگیدن برای زندگی را برای بیمارن تالاسمی، سخت‌تر می‌کند.

تالاسمی یک بیماری کم خونی ارثی است که چنانچه داروهای اصلی آن یعنی دسفرال یا دسفناک به موقع در اختیار بیماران قرار نگیرد عدم استفاده آن موجب تجمع آهن در بدن بیمار شده و عوارض ناگواری را در بدن بیماران برجای می گذارد.

در این راستا مجید آراسته، رئیس انجمن تالاسمی در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت با بیان این که قیمت داروهای بیماران تالاسمی در برخی از داروخانه‌ها متفاوت است، گفت: از آنجایی که داروهای بیماران تالاسمی با توجه به ضرورت و شرایط مصرفی شان که با حیات بیمار و کنترل عوارض بیماری تنظیم شده است، چون این داروها مستقیماً در اختیار شرکت‌های دارویی قرار می‌گرفت، دولت داروها را با حداقل هزینه و برخی از آنها را به شکل رایگان در اختیار بیماران قرار می‌داد.

وی ادامه داد: اما پس از آزاد سازی قیمت، ما به التفاوت هزینه‌ها که باید به بیمه پرداخت می‌شد، طبق توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و سازمان غذا و دارو با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پول در اختیار وزارت تعاون قرار گرفت تا بتواند آن ما‌ به‌التفاوت را دریافت کند و با همان روال قبلی در اختیار بیماران قرار دهد. این مهم از تیرماه آغاز شد؛ ولی متأسفانه شاهد هستیم در برخی از سازمان‌های بیمه گر رعایت نمی‌شود و فشار سنگین بر بیماران تالاسمی وارد می‌کند. این موضوع به سلامت بیماران بر می‌گردد و ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

رئیس انجمن تالاسمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آزادسازی قیمت دارو، داورهای تولید داخل نیز مقداری افزایش یافت؛ اما این افزایش قیمت در قالب توافق نامه فوق الذکر پوشانده شد و فشاری بر بیماران وارد نکرد. در گذشته یارانه به طور مستقیم به دارو تعلق می‌گرفت که در حال حاضر به سازمان‌های بیمه گر و وزارت رفاه تعلق می‌گیرد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: