کد خبر: ۳۴۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 13
رعایت برخی اصول بهداشتی به جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری در کاهش خطر ابتلا تأثیرگذار خواهد بود. با توجه به این‌که تاکنون هیچ نوع درمان و یا واکسنی برای این بیماری ساخته نشده است رعایت اصول بهداشتی امری لازم و ضروری است.
شفاآنلاین>سلامت>بیماری ایدز (AIDS) یک نوع بیماری ویروسی است که از طریق ورود ویروس نقص ایمنی (HIV) به بدن ایجاد می‌شود. این ویروس دستگاه ایمنی بدن را موردحمله قرار می‌دهد و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد. 
 به گزارش شفاآنلاین: بیماری معمولاً دارای سه مرحله عفونت حاد، دوره نهفتگی و سندرم نقص ایمنی اکتسابی است. هرکدام از این مراحل دارای علائم و نشانه‌های خود هست. ویروس ایدز از سه طریق تماس جنسی، قرار گرفتن در معرض خون یا بافت آلوده و از طریق مادر به فرزند در دوران بارداری، زایمان یا تغذیه با شیر مادر انتقال پیدا می‌کند. تشخیص این بیماری پس از بروز علائم و نشانه‌های بیماری از طریق آزمایش انجام می‌شود. آزمایش ایدز معمولاً‌ به همه افرادی که در معرض خطر قرار دارند توصیه می‌گردد. رعایت برخی اصول بهداشتی به جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری در کاهش خطر ابتلا تأثیرگذار خواهد بود. با توجه به این‌که تاکنون هیچ نوع درمان و یا واکسنی برای این بیماری ساخته نشده است رعایت اصول بهداشتی امری لازم و ضروری است.

قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: