کد خبر: ۳۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 31
کارشناسان و اعضای سازمان نظام پزشکی در برنامه نبض تحلیل کردند:
شفا آنلاین- کارشناسان و چند تن از اعضای سازمان نظام پزشکی شركت كننده دربرنامه نبض دربخش پاياني اين برنامه به بررسی و تحلیل چالش های پیش روی سازمان های نظام پزشکی کشوروبرخي مسايل ومشكلات اين سازمان پرداختند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی یزدانی- عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران- گفت: دکتر قشلاقی درمجمع عمومی و شورایعالی تشریف دارند ، بنده که درمجمع وشورا نیستم؛ خبر دیگری هم ندارم؛ اهل لابی های محرمانه نظام پزشکی هم نیستم؛ شب هم با کسی به صرف چای و قهوه نمی روم، پشت سر کسی هم نمی خواهم حرف بزنم،گوشی تلفن هم دستم نیست؛ هیچ خبری از سازمان نظام پزشکی به علی یزدانی به عنوان نماینده دندانپزشکان تهران در این سازمان نمی رسد.

وی ادامه داد: من این را به که باید بگویم؟ اصلأ فرض که همه چیز سازمان عالی است؛ ایرادی نمی گیرم؛ من به عنوان نماینده دندانپزشکان تهران چه خبری دارم؟ سمینار دندانپزشکی برگزار می شود من نمی دانم چه خبر است؟ این چه دلیلی دارد؟ عنوان می کنند من با نقشه آمده ام .نه من بدون نقشه آمده ام حرفم را بزنم؛ حرف من این است همه چیز را در دست انداز نیاندازیم. من از طرف وزیر بهداشت در شورایعالی دندانپزشکی هستم اما با وجود برگزیدگان و منتخبین دندانپزشک در سراسر کشور ، نظام پزشکی یک فرد غیر منتخب را که ارتباطی هم با نظام پزشکی ندارد ، بعنوان نماینده نظام پزشکی معرفی کرده است که حتی از این موضوع من بعنوان نماینده دندانپزشکان خبر نداشتم!!

یزدانی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت بودجه را درست کرد و زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی رایگان شد، پس ما برنامه می خواهیم، سازمان نظام پزشکی باید یک برنامه درست داشته باشد. چرا میگوئیم سازمان نظام پزشکی تهران از مرکز جدا شود؟

در این میان مجری برنامهخطاب به یزدانی گفت: شما مطالبه ای نکرده اید که این جدا سازی تحقق یابد؟

وی پاسخ داد: طی جلساتی که برگزار می شود دکتر زالی- رئیس سازمان ظام پزشکی کشور- حضور دارد.اما مشکل ما مالی است؛ مدت 4 ماهه كه قرار است یک طبقه از ساختمان خالی شود تا سازمان نظام پزشکی تهران آغاز به کار کند اما هنوز هیچ خبری از این چیزها نیست.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران افزود: دلم می خواهد وقتی یک عده ای من را انتخاب کرده اند یک تأثیری آنجا بگذارم.

در ادامه این گفتگو دکتر داریوش طاهرخانی- رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور- گفت: شورای عالی یا هر مرجع دیگر نمی تواند بالاتر از قانونی باشد که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است.

وی با اشاره به این که جایگاه سازمان نظام پزشکی تهران در قانون کاملأ مشخص است، افزود:براي جدايي واستقلال نظام پزشكي تهران اصلأ نیازی به کسب اجازه از شورای عالی یا رئیس کل و یا فرد دیگری نيست؛ کاملأ مشخص و شفاف است پس این که آنها بخواهند مکاتبه ای برای کسب مجوز بکنند محمل قانونی ندارد.

این پزشک عمومی اظهار داشت: البته درست است که شورای عالی یکسری اختیاراتی برای نظارت بر هیئت مدیره شهرستان ها دارد اما این اختیار به معنای آن نیست که موارد مصرح در قانون باید با تایید شورا محمل اجرا پیدا کنند.اولین بازرس سازمان نظام پزشکی بعد از این که قانون جدید تشکیل شد بنده و 2 تن از دوستان بزرگوارم بوديم؛ هیچ فشاری هم روی ما نبود، اما به حق و انصاف گزارشی که بازرسان دراین دوره دادند خیلی خوب بود.

وی تأکید کرد: پروژه سیمرغ اقدسیه را از الف تا ی در مجمع شفاف سازی کردند، لیست مالیاتی که بنده در خصوص آن ابهام داشتم، طرح موضوع شد.وآن لیست کسانی است که با معرفی سازمان نباید رشد مالیاتی داشته باشند، یعنی همان مالیات سال قبلشان از آنها پذیرفته شود، به دلیل این که مریض اند یا توان کار کردن نداشته اند و... .

طاهرخانی بیان کرد: دکتر زالی پشت تریبون در حضور نمایندگان جامعه پزشکی کشور و میهمانان حاضر ، از یکی از مسوولان فعلی نظام سلامت کشور که سالها عضو شورایعالی نظام پزشکی نیز بودهاند، نام بردند که در آن لیست قرار داشته اند و در دفاع از این موضوع گفتند که در خصوص ایشان از این تسهیلات استفاده نشده و مالیاتشان را پرداخته اند . هرچند سازمان امورمالیاتی مکلف بوده است تا با بررسی کامل و در صورت تایید شرایط افراد ، حسب قانون و مقررات اقدام نماید و براساس وظایف قانونیش عمل کرده است ، اما فلسفه این که ایشان در آن لیست قرار گرفته اندو از طرف نظام پزشکی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند ، اشتباه بوده است زیرا باید فرد بیمار باشد یا مطبش تعطیل باشد و...

در ادامه این گفتگو دکتر محمود فاضل- نائب رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: موضوعاتی مانند معاونین باید در مجمع عمومی سازمان بررسی شود، اگر اختلافی بدون نتیجه حاصل شد باید در مجمع عمومی سازمان که بالاترین رکن سازمان هست نیز مطرح شود.

وی افزود: موضوع پروژه ساخت ساختمان اقدسیه که سیمرغ نامگذاری شده بود مدت ها توسط رئیس کل سازمان برگزیده شده بود که به این سمت هم رفت.

درادامه این گفتگو دکتر حسین قشلاقی- عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به این که امروزه دردنیا اکثر ملت ها به مفاخر گذشته نیز توجه ویژه ای دارند و از این فضا بهره برداری می کنند،گفت: مفاخری مانند شیخ الرئیس ابو علی سینا، بهتر بود در این برنامه به بهانه روز پزشک به علت نامگذاری روز پزشک مصادف با سالروز ولادت ابوعلی سینا و همچنین این که گروه هدفی که صنف اند باید چه کارهایی انجام دهند، پرداخته می شد.

در این میان مجری برنامه خطاب به قشلاقی گفت: برنامه نبض سیاست های خاص خودش را دارد؛ در سایر برنامه های صدا و سیما به روز پزشک می پردازند.

در ادامه دکتر یزدانی خاطرنشان کرد: پزشکان این مملکت گروهی اند که واقعأ خدوم اند و بار پزشکی مملکت را در هر شرایطی از اول انقلاب تاکنون به دوش کشیده اند و اگر چالشی در این باره پیش می آید به خاطراین است که به حق آنها به اندازه کافی ضربه می خورد.

وی یادآور شد: دو دوست تعمیرکار ماشین دارم که می گفتند در تهران 250 عدد اتومبیل لامبورگینی و پنج هزار و 500 پورشه وجود دارد، حال آمار بگیرید که کدام پزشکان از این قبیل اتومبیل ها سوار می شوند؟ بنابراین یادتان باشد پزشکان طبقه خدمتکارند.

در بخش پایانی این برنامه طاهرخانی گفت: هر چند دکتر قشلاقی از دیدن من خوشحال نشدند اما من از دیدن 3 همکار بزرگوارم در این استودیو خیلی خوشحال شدم .

* مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز * ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست*

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پزشک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
چرا آقای رییس اسم مسوول یکی ازسازمانهای نظام سلامت که عضو شورایعالی هم هست که برای ایشان درخواست معافیت مالیات نموده اند رااعلام نمی کند باور کنید ما ازروی دلسوزی مالیاتش را پرداخت نمی کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: