کد خبر: ۳۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
کارشناس ها ودست اندرکاران نظام پزشکی با حضور دربرنامه نبض بررسی کردند:
شفا آنلاین- كارشناس ها و مسوولان شركت كننده در برنامه نبض، به بررسی دلایل مستقل نشدن نظام پزشکی تهران و برخی چالش های پیش روی سازمان های نظام پزشکی درکشورپرداختند

به گزارش شفا آنلاین دکتر محمود فاضل، نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که چرا سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ  تا کنون مستقل نشده و شکل نگرفته است؟ گفت: سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ یکی از هیئت مدیره هایی است که در سطح کشور این حق را دارد که صاحب یک مسکن و صاحب تصمیم گیری باشد؛ حال اگر این اتفاق تا الان عملی نشده است تمام دلایلش مربوط به این یک سالی که دوستان و مدیران جدید تشریف آورده اند؛ نیست.

وی ادامه داد: از قدیم نظام پزشکی تهران به هیچ عنوان مستقل نبوده است؛ استدلال من به عدم تفکیک سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور نیست.چراکه  ریاست کل و معاونین مربوطه مقدمات این کار را برای اولین بار در همین دوره انجام می دهند؛ البته این کارتأخیر دارد که باید در آن تسریع کرد.

فاضل، جامعه پزشکی در هر رشته ای را جزء بهترین و بزرگترین سرمایه های  اجتماعی در تمام دنیا دانست و خاطرنشان کرد: لذا به همین قاعده باید نگاه توسعه پایدار بر ملاحظات سخنی قائل شویم.

در ادامه این گفتگو، دکتر حسین قشلاقی- عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور- تصریح کرد: دکتر زالی- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور- به تفکیک و جداسازی نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور علاقه دارد اما مسئله اصلی نداشتن اعتبار و بودجه خاص این سازمان است.

وی افزود: زمانی که نظام پزشکی کشور به عنوان متولی اداره کردن تمام نظام پزشکی های کل کشور به علت فقدان منابع مالی و اعتباری توان ایستادن روی پاهایش را نداشته باشد مطمئنأ شهرستان های دیگر هم متضرر خواهند شد.

درهمین موقع  مجری برنامه نبض خطاب به دکتر قشلاقی گفت: بنابراین پزشکان تهران باید مخارج و اعتبارات مالی نظام پزشکی کل کشور را تأمین کنند. که قشلاقی گفت: نه. مجری گفت:اما مفهوم همین است. وی سپس از دکتر داریوش طاهرخانی - رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور پرسید که آیا نظام پزشکی تاکستان بودجه ای به کل کشور می دهد؟

وی نیز پاسخ داد: علت بیشتر جلوه پیدا کردن تفکیک نظام پزشکی تهران بزرگ از کل کشور در این دوره مدیریت؛ این است که دکتر پیوندی به عنوان رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ و دکتر زالی به عنوان رئیس نظام پزشکی کشور نیز تعیین شده اند که این امر احساس نیاز به تفکیک این دو سازمان را بیشتر نمود می دهد.

وی افزود: قرار نیست که رئیس کل و تیم اجرایی برای نظام پزشکی کشور از حق عضویت تهران بزرگ استفاده کنند، بلکه طبق قانون باید دنبال منابع پایدار برای سازمان نظام پزشکی کشور باشند؛ این جمله برای من غیر قابل پذیرش است؛ واقعیت است اما درد آور و غیر قابل پذیرش که بیشترین خدمات این ساختمان 5 طبقه واقع در خیابان شانزدهم امیرآباد شمالی به استان تهران ارائه می شود در حالی که من از رئیس کل انتظار دارم به داد من برسد!

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نظام پزشکی های کشور برای پرداخت حقوق کارمندان واجاره محل با مشکل مواجه اند، برخی اصلأ محل ندارند، طی یک سال اخیر کسی به داد ما نرسیده است.

در ادامه گفتگو دکتر علی یزدانی- عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ- در این باره اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که قانون نظام پزشکی  احتیاج به بازنگری دارد، زیرا چوبی که می خوریم ناشی از همین قانون است.

به گفته وی این قانون از پایه غلط است، با افزایش پزشکان به زودی به جای 197نظام پزشکی درسطح کشور تا 297 نظام پزشکی خواهیم داشت؛ متأسفانه در بسیاری از شهرها سازمان های نظام پزشکی حتی اتاق ندارند، بودجه ندارند و...

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: