کد خبر: ۳۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاین-در نشست مشترک رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و مسئولان وزارت نیرو بر همکاری دو جانبه تحقیقاتی با موضوع پروژه‌های ملی در زمینه آب و برق تأکید شد.

به گزارش شفاآنلاین، جلسه مشترک همکاری و توسعه تحقیقات و پژوهش های ملی با حضور دکتر نصرت‏ الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، علی اکبر مهاجری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و روسای پژوهشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی وزارت نیرو برگزار شد.

در این جلسه طرفین بر همکاری دو جانبه در خصوص تحقیقات و پروژه‌های ملی در زمینه آب و برق به تبادل نظر پرداخته و زمینه‌های همکاری فی مابین بررسی و بر ارتقاء کیفی تحقیقات ملی تأکید شد. همچنین مقرر شد در جهت تحقق همکاری‌ها، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و به امضاء طرفین برسد.

توجه خیرین به پژوهش و تحقیقات نشان از کمال فرهنگی جامعه است

همچنین ضرغام در نشست دیگری با مهندس عباس موسوی رئیس شرکت فومن شیمی ضمن بیان کارکردها و فعالیت‏های این صندوق بیان کرد: صندوق در حوزه‌های مختلفی نظیر حمایت از طرح‌های پژوهشی (به ویژه طرح‌های ملی)، پسا دکتری، کرسی پژوهشی، ثبت بین المللی اختراعات، ثبت ایده و ... فعالیت دارد.

وی ادامه داد: صندوق با ایجاد مرکز توسعه نوآوری و حمایت از تأسیس مراکز نوآوری، در تلاش است نخبگان کشور را وارد بازار و صنعت کند و به نوعی کارآفرینی و تولید محصولات جدید و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه از کارکردهای مهم مراکز نوآوری است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به اهمیت کرسی پژوهشی تصریح کرد: در صندوق علاوه بر کرسی‌های پژوهشی فردی و تیمی، کرسی‌های بین المللی و کرسی‌های دانشمندان جوان جهت رشد و ارتقاء علم در کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر 18 کرسی پژوهشی به برجسته‌گان علم و معرفت که در داخل و خارج از کشور به عنوان شاخص و برترین در آن حوزه علمی شناخته شده باشند، اعطاء شده است.

موسوی در ادامه با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اظهار کرد: این گونه فعالیت‏ها در کشور قابل تقدیر است که می توان با برنامه‌های جامع صندوق رابطه میان علم و صنعت برقرار شود. مراکز نوآوری به عنوان حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه می تواند گام‌های وثیقی بردارد و به توسعه و پیشرفت صنعت کمک کند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: