کد خبر: ۳۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
شفا آنلاین:به علت خشکی دهان در دوران شیمی درمان این بیماران باید به هنگام خروج از منزل آب به همراه خود داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین- مجید حسن قمی متخصص تغذیه گفت: افرادی که دچار سرطان هستند و دوره شیمی درمانی را می‌گذراند باید خود و اطرافیانشان به نکاتی مهم در مورد نحوه تغذیه صحیح در این دوره توجه کنند.

وی افزود: افرادی که شیمی درمانی می‌کنند ممکن است با چند مشکل روبرو شوند مشکلاتی همچون تهوع، استفراغ، خشکی دهان و... که این عوامل بسته به بیماری فرد ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد به عنوان مثال اگر فرد دچار خشکی دهان باشد ممکن است زخم‌های دهانی هم داشته باشد بنابراین باید از موادی که دارای اسید هستند و یا مواد تحریک کننده خودداری کرد.

حسن قمی اذعان داشت: توصیه می‌شود این گروه از افراد حتما به هنگام  بیرون آمدن از منزل آب همراه خود داشته باشند و یا از آب نبات ترش و یا آدامس بدون شکر استفاده کنند این افراد بهتر است از نوشابه‌های گاز دار،‌ گوجه و رب و سس گوجه فرنگی و کیوی استفاده نکنند ممکن است عدم تحمل و لاکتوز هم پیدا کنند بنابراین باید به فکر جایگزین خوب برای آن باشیم.

حسن قمی گفت: این بیماران در چند روز اول بعد از شیمی درمانی باید خیلی مراقب باشند و غذاهایی را مصرف کنند که حالت پوره داشته باشند، گوشت قرمز نخورند و بیشتر از میوه‌های پخته منزل بخورند.
برچسب ها: متخصص ، سرطان ، شیمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: