کد خبر: ۳۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
اصلاح قیمت برخی داروهای داخلی در دستور کار
شفاآنلاین-رییس سازمان غذا و دارو آخرین تصمیم‌های اتخاذ شده جهت قیمت‌گذاری داروها در نیمه دوم سال را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر رسول دیناروند ضمن تاکید بر پایدار شدن شرایط حوزه دارویی کشور، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تنها دستگاهی در کشور است که امسال توانسته سیاست کنترل قیمت‌ها را به شدت دنبال کند؛ به طوری که کمترین افزایش قیمت‌ها را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو نداریم

اصلاح قیمت برخی از داروهای داخلی در دستور کار

دیناروند تاکید کرد: در نیمه اول امسال از هرگونه افزایش قیمت دارو جلوگیری کرده‌ایم؛ البته قصد نداریم که به تولید آسیبی برسد و قطعا صنعت داروسازی کشور باید سودآور باشد. بر این اساس هرچند برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو نداریم، اما در مورد آن دسته از داروهای تولید داخل که زیان‌ده هستند، اصلاح قیمت خواهیم داشت.

کاهش 28 درصدی قیمت داروهای اصلی وارداتی در6 ماهه دوم

وی درباره قیمت داروهای وارداتی نیز گفت: در شش ماهه دوم امسال داروهای اصلی وارداتی که عمدتا مورد استفاده بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند، حدود 28 درصد کاهش قیمت خواهند داشت و در برخی از داروها ممکن است این کاهش قیمت‌ها چشمگیر بوده و به 60 تا 70 درصد برسد. بنابراین سیاست وزارت بهداشت که جلوگیری از تب و تاب در قیمت داروهاست، تداوم خواهد داشت.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: در حال حاضر مشکل ارزی برای دارو نداریم و بانک مرکزی هم همکاری‌های لازم را در این راستا کرده است. قطعا مسیر به حالت عادی بازنگشته، اما شرایط بهتر از گذشته شده است.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: