کد خبر: ۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 14
شفا آنلاين-مسئول اتحادیه زنان کارگر خانه کارگراستان مازندران از عضویت 10 هزار نفر در اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،زهرا صادقی در نشست سه جانبه‌گرایی دیدار تشکلهای کارگری، کارفرمایی و دولت که در اداره کل بهزیستی مازندران، برگزار شد، با اشاره به تبعیض بین زنان و مردان گفت: اگر هر کارخانه‌ای تصمیم به تعدیل نیرو بگیرد ابتدا بانوان اخراج می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانوان با احساس مسئولیت بیشتری در جامعه کارگری حضور دارند، افزود: دستمزد کم و نداشتن امنیت شغلی از مشکلات بانوان شاغل است.

مسئول اتحادیه زنان کارگر خانه کارگراستان مازندران اظهار کرد: در حال حاضر اتحادیه زنان کارگر خانه کارگراستان مازندران بیش از 10 هزار عضو دارد.

وی افزود: روزانه بیش از 100 نفر نیازمند شغل به این اتحادیه مراجعه می‌کنند و تاکنون 500 نفر از زنان از این اتحادیه تقاضای شغل داشته‌اند.

در ادامه هادی ساداتی، مسوول انجمن کارگران ساختمانی مازندران نیز با بیان اینکه در سال گذشته 6000 ساعت آموزش ایمنی کسب کار در استان داشتیم، گفت: باید نمایندگان کانون‌های انجمنی در هیئت تشخیص و حل اختلاف حضور بیشتری داشته باشند.

وی خواستار بیمه کارگران ساختمانی و حمایت از ساماندهی آنان شد و افزود: خودروهای حمل بار زیادی در بندر امیر آباد فعال هستند و لازم است برای کوتاه کردن دست برخی شرکت‌های سودجو که حقوق رانندگان را تضییع می‌کنند اقدام شود.

 همچنین مسئول هماهنگی شورای کار مازندران نیز خواستار برقرار شدن سهام عدالت کارگران شد و گفت: بحث قراردادها مشکل بزرگ جامعه کارگری است و نیاز است نسخه قرارداد به صورتی تنظیم شود که از هرگونه سوء استفاده طرفین جلوگیری به عمل آید.

میرعلی شیرافکن افزود: تعداد شورای صنفی کار از 44 به 69 و تعداد بیمه‌شدگان استان به 600 هزار نفر رسیده که این رقم با احتساب اشخاص مستمری بگیر به 100 هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: معضل بیکاری از مشکلات مازندران است و ریشه بسیاری از جرم‌ها و جنایات ناشی از فقر و ریشه فقر از بیکاری است.

مسئول هماهنگی شورای کار مازندران تصریح کرد: کسی که کار کند افکارش مثبت می‌شود و بالا رفتن آمار زندانیان، طلاق و روی آوردن به مواد مخدر ناشی از بیکاری است.

شیرافکن افزود: حفظ اشتغال از اشتغالزایی مهمتر است و برای این مهم باید از واردات بی‌رویه جلوگیری شود، از نظرات کارگران و کارفرمایان بهره گرفت و بانک‌ها را اصلاح کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات جامعه کارگری مازندران را وضعیت نابسامان معیشتی کارگران دانست و اظهار کرد: با حقوق 600 هزار تومانی برای مدیریت خانواده یا باید شعبده بازی کرد یا هنر به خرج داد.

وی خواستار واقعی شدن حقوق کارگران شد و افزود: باید روند کار به گونه‌ای باشد که کارگران با یک شیفت کاری بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

مسئول هماهنگی شورای کار مازندران خواستار برقرار کردن سهام عدالت کارگران شد و عنوان کرد: بحث قراردادها مشکل بزرگ جامعه کارگری است و نیاز است نسخه قرارداد به صورتی تنظیم شود که از هرگونه سوء استفاده طرفین جلوگیری شود.

شیرافکن خاطرنشان کرد: نوسازی صنایع می‌تواند بخشی از دغدغه‌های کارگران را مرتفع کند.


ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: