کد خبر: ۳۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
شفاآنلاین-مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از حدود دو هزار و 200 نیروی در آستانه بازنشستگی موفق به جلب نظر حدود 170 نفر برای ادامه فعالیت در دوره ابتدایی شدیم تا بخشی از کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی را از این طریق جبران کنیم و برای شروع سال جدید با برنامه‌های اتخاذ شده کمبود نیرو نداشته باشیم.

به گزارش شفاآنلاین، اسفندیار چهاربند روز چهارشنبه در حاشیه مراسم هوشمندسازی مدارس درباره آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی گفت: مرحله نخست نقل و انتقال نیروها تمام شده است اما تعدادی نیروی انسانی داریم که شرایط ویژه‌ای دارند که قرار است شرایط آن ها در کمیته بررسی نقل و انتقالات مطرح شود. نتایج تا پایان مردادماه اعلام میشود.

وی با اشاره به این مطلب که صدور ابلاغ نیروهای موظف رو به اتمام است، گفت: تا هفته آینده کار ابلاغ تمام نیروهای موظف و تعیین محل خدمتشان انجام می‌شود.

چهاربند ادامه داد: حداکثر تا هفته اول شهریور کمبود نیروی انسانی را از طریق به کارگیری نیروهای غیرموظف و ساعات غیرموظف معلمان تعیین می‌کنیم. در دوره متوسطه 95 هزار ساعت کمبود نیروی انسانی داریم، گفت: این کمبود عموماً در مدارس متوسطه پسرانه است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس در مهر 93 گفت:از اسفند سال گذشته 28 کارگروه در حوزه ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، شاداب‌سازی فضای آموزشی،بحث‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، انتخابات انجمن اولیا و مربیان، فعالیت‌های فوق برنامه، ثبت‌نام مدارس، ثبت نام و توسعه پیش‌دبستانی‌ها، فعال شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این مطلب که تقریباً حدود 80 درصد فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این کارگروه‌ها محقق شده است، اظهار داشت:  تا پایان مرداد همه فعالیت‌های لازم برای بازگشایی مدارس در حد استاندارد و مطلوب انجام خواهد شد.

چهاربند درباره کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی عنوان کرد: در مقطع ابتدایی تلاش  کرده‌ایم که با انتقال نیروهای دوره اول متوسطه که به دلیل نداشتن پایه سوم راهنمایی ناشی از استقرار نظام 6-6-3 کلاس درس ندارند در مقطع ابتدایی برای کلاس پنجم و ششم استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه 450 نفر از نیروهای دوره اول متوسطه که کلاس درس ندارند برای کمبود معلم به مقطع ابتدایی منتقل شده‌اند، بیان کرد: در دوره دوم متوسطه با کمبود نیروی زن مواجه هستیم اما برای جبران این کمبودها اقدام به نقل و انتقال نیرو به تهران نمی‌کنیم چرا که در حال حاضر 98 درصد منتقلان به تهران زن هستند.

به  گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از حدود دو هزار و 200 نیروی در آستانه بازنشستگی موفق به جلب نظر حدود 170 نفر برای ادامه فعالیت در دوره ابتدایی شدیم تا بخشی از کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی را از این طریق جبران کنیم و برای شروع سال جدید با برنامه‌های اتخاذ شده کمبود نیرو نداشته باشیم.

چهاربند در خصوص پرداخت سرانه مدارس عنوان کرد: منتظریم تا اعتبار لازم در خصوص سرانه مدارس به وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده شود و تا هفته دوم شهریور مبلغ سرانه‌ای را که به تهران اختصاص داده می‌شود تقسیم خواهیم کرد که هنوز رقم آن مشخص نیست.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: