کد خبر: ۳۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
شفاآنلاین-معاون آموزشی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در برخی رشته های پزشکی کم نشده بلکه این ظرفیت ها از اول ایجاد نشده بود که حالا بخواهد کم شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «امیرمحسن ضیایی» افزود: دانشگاه های علوم پزشکی، ظرفیت پذیرش دانشجوها را براساس شرایط ، امکانات ، تعداد اعضای هیات علمی و موقعیت اعتباری تنظیم می کنند و وزارت بهداشت این ظرفیت ها را جمع آوری کرده و جمع کل آنها را اعلام می کند.

وی خاطرنشان کرد: اما موضوع این است که طی دو تا سه سال اخیر ظرفیت های مازادی به دانشگاه ها تحمیل شده و اکنون به دلیل تعداد زیاد دانشجویان در برخی رشته ها و تعداد کم استادان، برخی دانشجویان پایان نامه ندارند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه رشته های پزشکی از نظر علمی باید کیفیت داشته باشند، افزود: از سوی دیگر برخی دانشگاه ها ، یک سال درمیان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند بنابراین ظرفیت پذیرش دانشجو کم نشده است.

ضیایی گفت: برخی ظرفیت های رشته های پزشکی از اول ایجاد نشده و فقط روی کاغذ اعلام شده بود که با تعداد زیاد دانشجویان روبرو شدیم؛ وقتی دانشجویی وارد دانشگاه می شود ما باید در برابر او پاسخگو باشیم؛ دانشجو نیاز به استاد، آزمایشگاه و تجهیزات آموزشی دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: امسال در برخی رشته ها تعداد پذیرش ˈمازادˈ دانشجویان کم شد اما این کاهش ها در حداقل میزان ممکن بوده است .

معاون وزیر بهداشت افزود: پذیرش تعداد زیاد دانشجو البته به نفع ارزشیابی و رتبه بندی دانشگاه ها است بنابراین وزارت بهداشت به دنبال کاهش ظرفیت دانشگاه ها نیست و بطور رسمی هیچ کاهش ظرفیتی ندارد فقط آن میزانی که وزارت بهداشت به صورت مازاد ظرفیت به دانشگاه ها اعلام می کرد دیگر اتفاق نمی افتد زیرا گروه های آموزشی اعتراض کرده اند که این داوطلبان مازاد را نمی توانند آموزش دهند.

ضیایی خاطرنشان کرد: پذیرش مازاد دانشجو روی کیفیت آموزشی دانشگاه ها و در سطح کلان روی آموزش عالی کشور تاثیر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کاهش پذیرش دانشجویان مازاد بیشتر در رشته های غیربالینی و آزمایشگاهی رخ داده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: