کد خبر: ۳۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 05
شفاآنلاین-مطابق مصوبه 308 شورای امنیت ملی تمام دستگاه ها باید حوزه مبارزه با اعتیاد را زیر نظر عالی ترین مقام سازمانی فعال کنند که در این راستا به نظر می رسد وزیر بهداشت نخستین وزیر دولت یازدهم است که تصمیم به انجام چنین کاری دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر « سید حسن هاشمی » وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی این روزها پیگیر فعال کردن حوزه مبارزه با اعتیاد و دخانیات براساس مصوبه 308 شورای امنیت ملی است اما در این خصوص اظهار داشت که هنوز برای فعال کردن این حوزه موفق نشده است.

دکتر هاشمی اظهار داشت : برای راه اندازی این بخش در وزارتخانه، ایجاد 15 ردیف نیروی انسانی لازم است که در این خصوص منتظر مجوز معاونت راهبردی ریاست جمهوری هستیم.

وی گفت : البته در رابطه با مبارزه با اعتیاد کارهایی انجام شده است اما اگر این حوزه راه اندازی شود پیگیری معضل اعتیاد در حوزه وزارت بهداشت به صورت منسجم تر و با تلاش مضاعف تری انجام می شود .

وزیر بهداشت تاکید کرد : معضل اعتیاد آسیب های زیاد به کشور وارد کرده است و همه باید در خصوص مبارزه و مقابله با آن تلاش کنند.

دکتر « سعید صفاتیان « رییس کار گروه کاهش تقاضای کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در رابطه با این اقدام وزیر بهداشت گفت: اگر این وزارتخانه بتواند این بخش را راه اندازی کند در واقع نخستین وزارتخانه در دولت یازدهم است که در خصوص مبارزه سیستماتیک و سازمان یافته با اعتیاد پیشقدم شده است.

صفاتیان با بیان اینکه براساس بند 11 سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر باید ارتقا یابد، گفت: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز یکی از اعضای ستاد و احتمالا پیشقدم برای این ارتقا است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: