کد خبر: ۳۰۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 09
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:
سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: امیدوارم خانواده ها به این روز عقلانی نگاه کنند تا با رعایت تمام رسم و رسومات قدیمی به سلامت از این مرحله عبور کنیم.
 شفاآنلاین>سلامت>فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به چهارشنبه آخر سال و حوادثی که در این روز رخ می دهد اشاره کرد و گفت: امیدوارم خانواده ها به این روز عقلانی نگاه کنند تا با رعایت تمام رسم و رسومات قدیمی به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش شفاآنلاین:سرهنگ جمشید محبت خانی روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود:  در چهارشنبه آخر سال اتفاقات ناخوشایندی در کشور رخ می دهد که موجب بروز آتش سوزی، آلودگی هوا، از بین رفتن گونه های گیاهی، شکسته شدن شاخه درختان، آلودگی های صوتی و مجروح شدن افراد زیادی می شود از این رو از خانواده ها درخواست می کنم که به این موضوع عقلانی نگاه کنند تا به سلامت از آن عبور کنیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از معضلات در روزهای پایانی سال خرید و فروش گونه های جانوری که بعضا در خطر انقراض قرار دارند مانند سمندر لرستانی، لاک پشت و مار است که اول اسفندماه دستورالعمل مربوط به این مسائل را به استان ها صادر کردیم و تاکنون ۵ پرونده قضایی تشکیل و به ۴۰۴ مورد در زمینه خرید و فروش غیر مجاز حیوانات تذکر داده شد، ۸ نفر دستگیر، بیش از ۱۰۰ حلقه مار آبی  و ۳۶۵ لاک پشت کشف شده است و این کار همچنان ادامه دارد. مردم هم می توانند تخلفات را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همچنین به روز طبیعت (سیزده بدر) اشاره کرد و گفت: بیشترین حضور مردم در ایام عید در طبیعت در روز سیزده بدر است، یکی از مشکلات این روز رها کردن سبزه سفره هفت سین و ماهی قرمز در طبیعت است که موجب آسیب به محیط زیست می شود.

وی ادامه داد: ماهی قرمز جزو گونه های بومی کشور نیست و از این رو بنا به گفته متخصصان اگر در طبیعت رها شود به عنوان یک گونه مهاجم موجب آسیب به محیط زیست می شود بنابراین شهرداری ها مکانی را برای رها سازی ماهی قرمز در نظر می گیرند که بهتر است هموطنان ماهی قرمز خود را در آن مکان ها رها کنند.

سرهنگ محبت خانی درباره سبزه عید هم گفت: سبزه سفره هفت سین یکی از سنت های دیرینه ما ایرانیان است اما روز سیزده بدر در طبیعت رها می کنند که موجب گرفتگی معابر و آلودگی محیط می شود، شهرداری ها همچنین مکانی را برای جمع آوری سبزه ها تعیین می کنند که بهتر است هموطنان سبزه های خود را در این مکان ها تحویل دهند تا در نهایت به کود تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: در روز سیزده بدر شاهد بیشترین وقوع آتش سوزی در طبیعت هستیم که معمولا به بی احتیاطی و بی توجهی هموطنانی بر می گردد که برای تهیه غذا و چای آتش به پا می کنند، همچنین حجم زیاد زباله از دیگر معضلات این روز است که بهتر است هر کسی نسبت به جمع آوری زباله های خود اقدام کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: