کد خبر: ۲۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 28
شفاآنلاین-رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با قوانین آسان سازی فرزندخواندگی میزان ورودی و خروجی شیرخوارگاهها برابر شده است.
به گزارش شفا آنلاین،ˈعبدالرضا عزیزیˈ یکشنبه شب در ضیافت افطار شیرخوارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) شیروان افزود: این در حالی است که تا پارسال به دلیل سختگیریهایی که در این بخش وجود داشت ورودی کودکان به این مراکز پنج برابر خروجی آن بود.

وی در عین حال خواستار همکاری بیشتر افراد نیکوکار در این عرصه شد و گفت: دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه های نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست نیست لذا خیرین باید به این بخش ورود کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیشتر کودکان این مراکز را بدسرپرست دانست و افزود: والدین عمده این کودکان دارای اعتیاد سنگین هستند که اگر کودک با آنان بماند معتاد خواهد شد و در نتیجه لازم است کودک از خانواده جدا و در این مراکز نگهداری و تربیت شود.

وی با بیان اینکه محیط و وراثت بر میزان بروز آسیبهای اجتماعی و اعتیاد در بین کودکان تاثیرگذار است گفت: والدینی که دچار اینگونه مسائل هستند لیاقت نگهداری فرزند ندارند.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: هم اکنون 15 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در این استان فعال و شیرخوارگاه حضرت زهرا(س) تنها مرکز نگهداری کودکان دارای سن زیر شش ساله در این خراسان شمالی است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: