کد خبر: ۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 27
شفا آنلاين-تنها یک روز باقی مانده تا همزمان با عید سعید فطر موج دوم سفرهای تابستانی آغاز شود. این موج البته تا پایان شهریور و آغاز سال تحصیلی جدید ادامه خواهد یافت.
به گزارش شفا آنلاين،موج اول سفرهای تابستانی پیش از ماه مبارک رمضان و بعد از پایان امتحانات دانش‌آموزان آغاز شده بود؛ پیش‌بینی می‌شود در موج دوم سفرها ده‌ها میلیون ایرانی از جاذبه‌ها و نقاط تاریخی و فرهنگی کشور دیدن کنند. هم‌اکنون ستادهای اجرایی خدمات سفر در سراسر کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند تا از بروز هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، افزایش نرخ‌ها و کاهش خدمات جلوگیری کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مرحله جدید سفرهای تابستانه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر گفت: طرح سفرهای تابستانه از تاریخ یکم تیر تا 31 شهریور ماه امسال، به همه ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها ابلاغ شد و همه اعضا برای اجرای مرحله جدید سفرهای تابستانی و ارائه خدمات مطلوب در این ایام، اعلام آمادگی کردند.
 
تشدید نظارت ها و فعالیت های خدماتی

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به ویژگی تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان افزود: این تعطیلات در ایام تابستان قرار دارد و تعداد روزهای آن با احتساب تعطیلات آخر هفته تقریباً طولانی می‌شود و مردم نیز پس از 30 روز عبادت و روزه‌داری خود را آماده رفتن به تعطیلاتی توأم با شادی و نشاط می‌کنند، بنابراین ما با حجم قابل توجهی سفر روبه‌رو خواهیم بود، بر این اساس ما از هفته گذشته، دستورالعملی را به ستادهای دائمی خدمات سفر ابلاغ کردیم و از دستگاه‌های عضو خواستیم تا در این ایام نظارت و فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

مرتضی رحمانی موحد با تأکید بر نظارت جدی بر ارائه خدمات از برخورد شدید با متخلفان خبر داد و گفت: نرخ‌ها چه در واحدهای اقامتی و چه در واحد‌های گردشگری و خدماتی به هیچ عنوان نباید از حد مجاز بالاتر رود. ما در این ایام در زمینه نرخ‌ها نیز نظارت جدی خواهیم داشت. ضمن اینکه بازرسان استانی در کنار واحد‌های همراه مانند بهداشت، تعزیرات و واحدهای صنفی بر ارائه خدمات نظارت دائمی دارند.

وی با تأکید بر نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر کیفیت، بهداشت، نرخ تأسیسات و خدمات گردشگری، وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و دیگر امکانات مراکز بین راهی و پذیرایی تصریح کرد: ستاد خدمات سفر در استان‌ها موظف شده‌اند با رسیدگی به هر یک از این موارد، بروشور و اقلام تبلیغاتی مورد نیاز را برای معرفی جاذبه‌ها و مقاصد جدید در اختیار گردشگران قرار دهند.
 
معاون گردشگری ادامه داد: تعطیلات چند روزه پس از عید فطر طلیعه جدید سفرهای تابستانی است که در دو ماه آینده نیز ادامه خواهد یافت. وی همچنین درباره «طرح ساماندهی تعطیلات در دولت» گفت: این طرح هم‌اکنون در هیأت دولت قرار دارد و همه فصول سال را در بر می‌گیرد، چرا که ما به دنبال توزیع مکانی و زمانی سفر هستیم و بر همین اساس طرح تعطیلات زمستانی نیز مورد توجه معاون رئیس جمهوری است. وی با اشاره به اینکه شکایات گردشگران در هر زمینه‌ای در اسرع وقت پیگیری می‌شود، از مسافران درخواست کرد تا هر نوع تخلفی را در طول سفر به سامانه 09669 اطلاع دهند.

به گفته رحمانی موحد گردشگران همچنین می‌توانند از طریق این سامانه با طرح شکایت خود از مسیرها و جاذبه‌های گردشگری هم اطلاع پیدا کنند.

هتل داران حق افزایش حتی یک ریال را در تابستان ندارند

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران با اشاره به آمادگی صد درصد هتلداران کشور برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام تابستان به ایران گفت: هزار و 100 هتل فعال کشور همزمان با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی آماده پذیرایی از گردشگران هستند.
وی با اشاره به اینکه هتلداران حق افزایش هیچگونه نرخی حتی یک ریال هم اضافه بر نرخ مصوب ندارند، تأکید کرد: نرخ هتل‌ها همان نرخ مصوب اردیبهشت ماه است و بر این اساس هیچ واحد اقامتی حق افزایش نرخ را برای ایام تابستان ندارد. اما تخفیفات بر عهده خود هتلداران است و آنها مجازند برای این ایام به دلخواه خود نرخ‌ها را کاهش دهند و به مشتری‌ها تخفیف بدهند. این موصوع البته از استانی به استان دیگر متغیر است.

حمزه‌زاده با تأکید بر اینکه هتلداران موظفند نرخ‌ها را در معرض دید مشتری قرار دهند، تصریح کرد: مسافران در صورت بروز تخلف می‌توانند با شماره 2857 تماس گرفته و اعلام شکایت کنند، از طرفی پورتال جامعه هتلداران نیز در اختیار گردشگران قرار دارد تا شکایات مکتوب آنها را در قسمت فرم مربوط به شکایات دریافت کند. گردشگران اطمینان داشته باشند که ما در سریع‌ترین زمان ممکن به تخلفات واحد‌های اقامتی رسیدگی می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از هتل‌های کشور در مرحله نوسازی و بازسازی تجهیزات قرار دارند، گفت: هم‌اکنون به علت رقابت ویژه‌ای که بین هتلداران برای جذب مشتری وجود دارد، همه آنها درصدد به روز‌رسانی تجهیزات و خدمات خود هستند تا از طریق کیفیت خدمات خود، گردشگران را جذب کنند.

ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: