کد خبر: ۲۹۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 01
زنان این سرزمین همانطور که در عرصه‌های مختلف مانند دفاع مقدس خود را ثابت کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس آمار، روز به روز آمار نیکوکاران و خیران در حال افزایش است که این موضوع، نوید حل مشکلات و آسایش خاطر قشر‌های آسیب‌پذیر جامعه را می‌دهد.
به گزارش شفاآنلاین:همیشه خیران نقش بسزایی در حل مشکلات داشته‌اند. کار‌های این قشر جامعه در سراسر کشور چنان با شکوه بوده که باعث گره‌گشایی مسائلی مانند تکمیل بیمارستان، ساخت مدرسه و نظایر آن را به همراه داشته است.

بر اساس آمار‌های اعلامی از سوی سردمداران حوزه خیران، روز به روز آمار نیکوکاران و خیرین در حال افزایش است و این موضوع نوید گشوده شدن و حل مشکلات و آسایش خاطر قشر‌های آسیب‌پذیر را می‌دهد. برای مثال ۳۵ درصد موقوفات بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است و این سهم که عمده آن مربوط به انقلاب است، نشان از مهم بودن ماجرا دارد.

زنان این سرزمین همانطور که در عرصه‌های مختلف مانند دفاع مقدس خود را ثابت کرده‌اند، در حوزه وقف و خَیِر بودن هم کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته اند. برای نمونه در یک سال اخیر حدود ۴۵ مورد وقف ثبت شده که مبلغ آن حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و اکثر خیرین هم خانم‌ها بوده‌اند. در ابتدای امسال حداقل ۲۰۰ فقره، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت خودجوش از طرف واقفین در اختیار نیازمندان قرار گرفت. این کار‌ها به برکت اسلام عملی می‌شود تا مشکلات جامعه و مملکت بصورت پی در پی کاهش یابد.

کار وقف و خَیِر بودن عملی است که از انسان به یادگار می‌ماند، اما جدا از فراوانی کار‌های خیران، اندکی کم کاری در حوزه وقف وجود دارد که با تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها می‌توان شاهد یکسری وقف‌های متفاوت با نیت‌های جدید بود. بارزترین مصادق وقف، باقیات و صالحات است، چون پایدار و همیشه جاری و مردمی است. یکی از نهاد‌هایی که در کشور به صورت جدی موضوع وقف را دنبال می‌کند، بنیاد کرامت رضوی است.

مهم‌ترین پویش امسال بنیاد کرامت رضوی، اجرای مرحله چهارم پویش سفره مهربانی با عنوان «سفره‌ای به وسعت ایران» بود که بوسیله خیران، خیریه‌ها و همکاری یاوران رضوی اجرا شد. در قالب این پویش ۲۰۱ میلیارد تومان منابع مالی جمع‌آوری شد که جهت تهیه ۵۰۱ هزار بسته کمک معیشتی برای کمک و یاری رساندن به نیازمندان و محرومان هزینه شد. به عنوان نمونه در طرح اخیر سفره مهربانی، ۲۵ نفر از خیران بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان در طرح‌ها مشارکت داشته‌اند.

ظرف مدت ۶ ماهه نخست امسال، ۳۰۲ میلیارد تومان در قالب برنامه‌های حمایتی توسط بنیاد کرامت رضوی جهت رسیدگی به امور محرومان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده است و در پویش اخیر بنیاد کرامت رضوی مربوط به موج پنجم کرونا، ۴۵ میلیارد تومان با مشارکت مردم جمع‌آوری و برای امور مورد نیاز در زمینه‌های بهداشتی، درمانی و کمک به اقشار نیازمند هزینه شد.

نقش خیران سراسر کشور در این امر خداپسندانه بسیار ستودنی است، چون آن‌ها ثروت خود را در راهی هزینه می‌کنند که به یادگار می‌ماند و مردم به برکت کار خیران خیلی از گرفتاری‌های خود را سامان می‌دهند.

هیأت مدیره مجتمع خیرین کشور با اشاره به بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره وقف که  سی سال پیش فرمودند «کشور ما اسلامی است و باید اسلامی دیده شود، گفته است: حضرت آقا در خصوص مشکلاتی که پیش ایشان بیان کردیم به ما فرمودند که به مردم مراجعه کنید، ما هم توانستیم از این صحبت آقا خیرین مدرسه ساز را در آن زمان که مشکل کلاس درس وجود داشت، گردهم آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرده که قلمرو خود را گسترش داده ایم تا هر کسی هر چیزی خواست مانند حق اختراع، خانه، باغ، بورس و نظایر آن را وقف کند. این موضوع گویای کار جدی و مهندسی شده از سوی مدیران در بخش توسعه است تا این حوزه با قدرت پیش رود.
برچسب ها: خیران ، گره گشایی ، کشور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: