کد خبر: ۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 25
شفا آنلاین:«تهیه نقشه سلامت شهر تهران تحت عنوان طرح سنجش عدالت در سلامت به تفکیک محلات/ در این طرح پراکندگی وضعیت دیابت، مصرف سیگار و دخانیات و چاقی به تفکیک محلات مشخص شده است.»

 به گزارش شفا آنلاین،رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در مناطق شمالی تهران درصد گرایش خانمها به سیگار چند برابر مناطق پایین شهر است که این یک تهدید در مناطق شمالی و برخوردار محسوب می شود.

محمد مهدی گلمکانی  از تهیه نقشه سلامت شهر تهران تحت عنوان طرح سنجش عدالت در سلامت به تفکیک محلات خبر داد و گفت: در این طرح پراکندگی وضعیت دیابت، مصرف سیگار و دخانیات و چاقی به تفکیک محلات مشخص شده است و این نتایج را در قالب کتابچه هایی به اطلاع مدیران همان محلات رسانده ایم و برای هر یک از موضوعات نیز کارگروه‌های محلی با مشارکت مردم ایجاد شده است.

گلمکانی به برخی مطالعات صورت گرفته از سوی شهرداری در محلات اشاره کرد و افزود: نسبت سالمندان در مناطق 3 و 6 چند برابر مناطق جنوبی است که باید در فعالیتهای مربوط به سلامت سالمندان این اولویت مناطق در نظر گرفته شود.

رئیس ادراه کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: حضور مردم در این کارگاهها باعث توانمند سازی آنها می شود تا در این موضوعات مداخله کرده و راهکار ارائه بدهند تا انشااله نهضت مداخلات مردمی در مسائل و مشکلات مربوط به سلامت را ایجاد کنیم.
گلمکانی با اشاره به اینکه در این زمینه در آغاز راه هستیم افزود: فعلا در هر محله یک اولویت را انتخاب کرده ایم و مداخلات نیز صورت گرفته است و این مداخلات را برای ما ارسال کرده اند و در حال بررسی آنها توسط گروهی از اساتید هستیم.
وی افزود: طرح سنجش دو بخش دارد که یکی جمع آوری اطلاعات و دیگری پاسخ‌دهی به آن اطلاعات است که این اطلاعات را در اختیارات مدیران مربوطه قرار می دهیم و هم در سطح مردمی جامعه را تشویق می کنیم که از این اطلاعات استفاده کنند تا بتوانند مداخلات لازم را طراحی کنند و به این ترتیب شاهد رفع چالشها در محلات باشیم.
رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه نقشه سلامت محله در همه خانه های سلامت ما موجود است افزود: محققین می توانند با مراجعه به خانه های سلامت محلات این اطلاعات را دریافت کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: