کد خبر: ۲۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 23
شفاآنلاین-عضو شورای عالی نظام پرستاری با ارائه پیشنهاد افزایش سقف کاری پرستاران جایگزین مرخصی زایمان گفت: بسیاری از این نیروها امکان خدمات دهی بیش از 100 ساعت کار را دارند.
به گزارش شفاآنلاین، از سازمان نظام پرستاری، «علی اکبر جراحی»، طرح جایگزینی مرخصی زایمان را در جبران کمبود پرستار بسیار موثر و کارآمد خواند و افزود: این طرح در اجرا موفق بوده و توانسته نسبتا پاسخگوی نیاز مراکز درمانی در این رابطه باشد.

وی تصریح کرد: البته یکی از مشکلات در این راستا، کم بودن ساعت کار تعیین شده برای نیروهای جایگزین شده است، زیرا با توجه به اینکه فقط 100 ساعت برای این نیروها پیش بینی شده است، تعدادی از آنها تمایل به انصراف دارند، هر چند به نظر می رسد با پرداخت هایی که از این ماه صورت می گیرد، احتمالا این مساله بهتر و موجب ایجاد انگیزه در آنها شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: به نظر می رسد با توجه به مبلغ و دستمزد خوبی که برای نیروهای بکار گرفته شده در این طرح، لحاظ شده، اگر بتوانیم میزان ساعت کاری آنها را نیز افزایش دهیم، بخشی از مشکلات پیش آمده در این موضوع نیز رفع شود.

جراحی افزود: با توجه به تعداد زیاد نیروی کاری، برای یک بیمارستان با توجه به سقف کاری 100 ساعته باید 20 نفر را معرفی کنیم، در حالیکه در بسیاری موارد این افراد می توانند به راحتی 150 تا 200 ساعت کار را نیز پوشش دهند، بنابراین پیشنهاد می کنم که میزان ساعت کاری افراد را اضافه کنیم تا تعداد افراد کم شوند.

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان پرستاری برای مشارکت در طرح بکارگیری دانشجویان پرستاری ترم بالا در بالین، خاطر نشان کرد: خوشبختانه سیاست ها و تدابیر اندیشیده شده برای جبران کمبود پرستار در کشور بسیار امیدوار کننده است و پیش بینی می شود بتواند در تامین نیروی انسانی حوزه پرستاری بسیار کارآمد باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: