کد خبر: ۲۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفاآنلاین- رییس انجمن علمی مامایی ایران از تدوین و ارائه بسته حمایتی و ترویج زمان طبیعی فرزندآوری مادران، ،در دو تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت : این بسته حمایتی به وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی ارائه می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناهید خدا کرمی افزود: انجمن علمی و مامایی ایران در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت بسته حمایتی و ترویج فرزند آوری خانواده ها را تدوین می کند.

وی اظهار کرد :در این بسته ،موارد تشویقی و تمهیدات مناسب خانواده ها برای بچه دار شدن و همچنین داشتن فرزندان سالم در نظر گرفته شده است .

رییس انجمن علمی مامایی ایران افزود: باید تصمیمات صحیحی برای افزایش جمعیت در کشور اجرا شود و در این میان مسئولین و سیاست گذاران بخش بهداشت و درمان و قانون گذاران باید به سلامت مادران و نسل آینده توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه اصولی در این زمینه می توان سلامت نسل آینده را تامین کرد و همچنین سیاست های جمعیتی کشور با کمترین آسیب به اهداف خود می رسند. دراین زمینه در کشور ابتدا باید در مورد ازدواج جوانان و تسهیل و حمایت های مختلف جوانان قبل و بعداز ازدواج سیاست های تشویقی و حمایتی مناسبی اجرا شود تا سن ازدواج در کشور کاهش یابد .

خدا کرمی اضافه کرد: افزایش سن ازدواج در کشور و عدم تمایل به بچه دار شدن در قشرهای دانشگاهی و همچنین افرادی که از شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند باعث شده که آنها برای فرزند آوری نگران باشند و این امر مهم را به تعویق بیاندازند.

رییس انجمن علمی مامایی ایران اظهار کرد : طبق تحقیقاتی که در کشور انجام شده است بیشترین علت ناباروری و عدم تمایل زوج های جوان برای بچه دار شدن نگرانی از آینده فرزندانشان است .

خدا کرمی با بیان اینکه طرح افزایش جمعیت در کشور از مباحث مهم طرح تحول نظام سلامت است اضافه کرد : البته وزارت بهداشت و درمان با رایگان کردن طرح زایمان طبیعی تا حدودی توانسته است در این زمینه گام بردارد.

رییس انجمن علمی مامایی به زایمان اشاره کرد و گفت: نکته مهم در امر زایمان این است که زایمان یک فرآیند است و شبکه های بهداشتی به خصوص تیم پزشک خانواده و سازمان های بیمه گر بایددر این راستا اقدامات ویژه ای در عقد قرار داد مستقل با ماماها انجام دهند تا موضوع رایگان شدن زایمان طبیعی بتواند کمکی برای افزایش جمعیت در کشور باشد .

وی گفت: مهم این است که سلامت مادران باید به عنوان اصل و اساس برنامه ها توسعه و افزایش جمعیت در کشور باید قرار گیرد و اگر مادری سلامتی خود را از دست بدهد آسیب جدی به کانون خانواده وارد می شود.

خداکرمی گفت: تشویق مادران برای فرزند آوری و افزایش جمعیت باید بر اساس برنامه اجرا شود و در دوره فاصله گذاری مناسب برای فرزند دار شدن باید استفاده از وسایل پیشگیری از بار داری بهداشتی در دسترس خانواده ها باشد.

خدا کرمی تاکید کرد : بارداری یک حق مربوط به خانواده است و باید به بهترین شیوه حرمت آن حفظ شود .

رییس انجمن علمی مامایی ایران ابراز امیدواری کرد: سیاست گذاران بیشتر از قبل در بحث بارداری و فرزند آوری و افزایش جمعیت در کشور با انجمن های های علمی و کارشناسان در این مشورت نمایند تا بهترین نظر و ایده را برای اجرای برنامه در پی بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: