کد خبر: ۲۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۳ - 2014July 17
شفا آنلاین:مقرر شده است که با همراهی همسران وزرای دولت یازدهم، یک برنامه منسجم و هدفمند در ارتباط با مسائل حمایتی در حوزه‌های کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با محوریت معلولین انجام دهیم.
به گزارش شفا آنلاین، در این بازدید «صاحبه عربی» همسر رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه اخلاقی و اجتماعی همگان توجه به اقشاری که ناخواسته مورد سوءرفتارهای اجتماعی قرار گرفته‌اند، گفت: همه ما در قبال این افراد مسئول هستیم.

همسر رئیس جمهور با عهده‌دار شدن ساخت 10 مهدکودک در روستاهای دورافتاده کشور، افزود: بازدید امروز از نمایشگاه دستاوردهای معلولان شروع حرکتی جدید در جهت حمایت از کودکان معلول، بی‌سرپرست و بدسرپرست است که به طور عام در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که با همراهی همسران وزرای دولت یازدهم، یک برنامه منسجم و هدفمند در ارتباط با مسائل حمایتی در حوزه‌های کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با محوریت معلولین انجام دهیم.

در این مراسم که «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همسر رئیس جمهور و وزرا را همراهی می‌کرد، گفت: دولت تدبیر و امید که برخاسته از اعتماد مردم است، هیچ لحظه‌ای را برای بهبود زندگی آحاد جامعه به ویژه آسیب‌دیدگان اجتماعی از دست نخواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کودکان علاوه بر مراقبت، نیازمند امنیت روانی هستند و ما در برابر این کودکان مسئولیم؛ کودکان بدسرپرست قربانی شرایط اجتماعی و اقتصادی خانواده‌های خود هستند و فرآیندی که آنها را راهی مراکز بهزیستی کرده، مسئولیت بزرگی را برعهده مسئولان نهاده است.

ربیعی با بیان اینکه کودکان هیچ تقصیری در انتخاب سرنوشت خود ندارند و این ما هستیم که سرنوشت آنها را رقم می‌زنیم، تصریح کرد: باید آینده را برای کودکان روشن ساخت؛ زیرا آنها خود در فرداهایی که از راه می‌رسد، در نقش والدین باید نسل‌های آتی را پرورش دهند.

وی گفت: ضروری است شرایطی را در مراکز بهزیستی فراهم کنیم که این کودکان بتوانند نظیر زندگی در خانه را تجربه کنند و دیدار با کودکان در مراکز بهزیستی همواره این مهم را برای ما یادآوری می‌کند که در برابر همه این کودکان مسئول هستیم و هیچگاه نباید از برنامه‌ریزی‌های دلسوزانه و مدبرانه نسبت به آنها غفلت کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: