کد خبر: ۲۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 13
شفاآنلاین-سازمان تامین اجتماعی یکی از مهمترین اولویت های کاری خود را حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان قرار داده و به جای این دفترچه ها کارت هوشمند صادر می کند
به گزارش شفاآنلاین، این اقدام در راستای دولت الکترونیک انجام شده و از سه ماه آینده، به تدریج دفترچه های بیمه تامین اجتماعی حذف می شود و افرادی که به بیمارستان های ملکی این سازمان مراجعه کنند، به جای ارایه دفترچه، کارت هوشمند باید داشته باشند تا از طریق این کارت، تمامی مراحل خدمات درمانی آنها انجام شود.

همچنین این اقدام سازمان تامین اجتماعی از آن جهت است تا از سوءاستفاده های احتمالی دفترچه های بیمه جلوگیری شود.

بر اساس گزارش های موجود، بیش از هفت درصد از هزینه هایی که در درمان غیر مستقیم صرف می شود، مربوط به سوءاستفاده از دفترچه های تامین اجتماعی است، و دفترچه های بیمه کنونی سالانه 150 میلیارد ریال هزینه برای سازمان تامین اجتماعی دربردارد.

با صدور کارت هوشمند، پزشک می تواند با وارد کردن کد ملی بیمار به شبکه ای که در اختیار دارد، از پوشش بیمه ای فرد مطلع شود و بر اساس آن فرانشیز را دریافت کند که در چنین شرایطی دیگر نیازی به دفترچه بیمه نیست.

در این طرح نرم افزار پروژه کارت هوشمند درمان که در حال تکمیل است در اختیار پزشکان قرار می گیرد و کارت تعیین هویت نیز به بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این زمینه می گوید: دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی این سازمان برای بیمه شدگان حذف می شود.

«سیدتقی نوربخش» ادامه می دهد: تمامی اطلاعات درمانی بیمار در این مراکز به صورت ثبت شده با شناسایی هویت بیمه شده از طریق کارت هوشمند ارایه می شود و دیگر نیازی به دفترچه تامین اجتماعی نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکی از نویسنده گان دفترچه های بیمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
با سلام وخسته نباشید لطفا به مسئولان این طرح بفرمائید چندین نفر در سراسر ایران وجود دارد از این طریق نان آور خانواده هایشان هستند (یعنی بانوشتن بیمه های پزشکان همرا ه باسی دی)تکلیف اونا چی می شه میدونید چند ین نفر در سراسر کشور بیکار می مانند ...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: