کد خبر: ۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 12
شفا آنلاین:"سازمان انتقال خون" با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و کاهش ذخایر خونی از مردم سراسر کشور خواست تا برای کمک به بیماران به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند.
به گزارش شفا آنلاین،ماه مبارک رمضان ماه نزول برکات از جانب خداوند است، ماه نیکی و احسان .....

ماهی که همه در پی کمک به نیازمندانند و تلاش می‌کنند به آنها کمک کنند. اما در این میان بیماران نیازمند به خون نیز از این قائده مستثنی نیستند.

نیاز به خون و فرآورده‌های خونی درخواست روزانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سازمان انتقال خون است. درخواستی که با اهدای داوطلبانه مردم شریف و نوعدوست کشور تامین می‌شود.

حال که در ماه برکت و رحمت قرار داریم ثواب و رحمت این کار خیر دو چندان می‌شود اما نکته قابل تامل این است که اهدای خون را نباید به شبهای قدر محدود کرد. نیاز به خون و فراورده‌های خونی نیازی همیشگی است و مختص زمان خاصی نیست.

بیماران هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، تصادفی‌ها، مبتلایان به سرطان و حتی نوزادان و مادران باردار در اتاق زایمان برای ادامه زندگی به خون و فراورده‌های خونی نیاز دارند و این نیاز فقط مختص لیالی قدر نیست.

زاهدی معاون اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه‌داری میزان مراجعه مردم نیز برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند به علاوه اینکه امسال گرمای هوا نیز این مراجعه را کمتر کرده است.

وی افزود: روزانه 3000 درخواست خون و فراورده‌های خونی به انتقال خون تهران از سوی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران ارسال می‌شود که متاسفانه باوجود کاهش ذخایر خونی با احتیاط درخواست‌ها را در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهیم.

وی ضمن بیان این مطالب افزود: از مردم شریف و نوع‌دوست کشور درخواست می‌کنیم اهدای خون را به شب‌های قدر محدود نکنند چرا که بیماران همیشه نیازمند اهدای خون هستند به‌ علاوه اینکه مراجعه یکباره مردم در این شب‌ها هم باعث معطل شدن خودشان در صف‌های طولانی خواهد شد و هم روند کار ما را کند خواهد کرد. بنابراین از اهدا کنندگان تقاضا می‌کنیم در طول ماه مبارک رمضان به پایگاه‌های اهدای خون که آدرس آنها در سایت انتقال خون تهران به آدرس Tehranbtc.ir قرار داده شده مراجعه و به این امر خداپسندانه اقدام کنند.

زاهدی همچنین در مورد بهترین زمان برای اهدای خون تصریح کرد: بعد از افطار تا حدود نیمه شب که پایگاه‌های انتقال خون نیز پذیرای اهدا کننده‌ها هستند بهترین زمان برای اهدای خون است و علاوه بر آن مردم نیکوکار ما باید سعی کنند صبح‌ها قبل از ظهر و تا جایی که ممکن است ساعاتی که از زمان خوردن وعده سحری زیاد گذشته باشد اقدام به اهدای خون کنند و در طول روز در معرض نور آفتاب نباشند و فعالیت سنگین هم انجام ندهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: