کد خبر: ۲۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 12
شفا آنلاین:مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: با ادامه روند کاهشی نرخ رشد جمعیت کشور تا 35 سال دیگر ایران یک جمعیت کاملا پیر خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،احد جودی  با بیان اینکه در سالهای گذشته نرخ رشد جمعیت کشور سه درصد بود، ادامه داد: این میزان سال گذشته در سطح کشور به عدد 1.1 و در استان به عدد 0.9 درصد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، کاهش نرخ رشد جمعیت را هشداری برای مسئولین کشور دانست و اظهار کرد: باید در راستای افزایش نرخ رشد جمعیت اقدامات اساسی صورت گیرد.

به گفته جودی، مواردی مانند بحث بیکاری و نیز تبلیغات رسانه‌ای مبنی بر داشتن تک فرزند موجب شده تا در سالهای اخیر همه خانواده‌ها به سمت داشتن یک یا نهایت دو فرزند تمایل پیدا کنند.

وی اظهار کرد: سیستم تک فرزندی علاوه بر مشکلاتی که در آینده به لحاظ افزایش میانگین سنی جمعیت خواهد داشت، مشکلات عدیده‌ای را نیز در مفهوم بنیان خانواده به همراه خواهد داشت، زیرا کودکان تک فرزند با واژه هایی به نام خواهر و برادر بیگانه هستند و نسل بعد آنها نیز واژه‌هایی مانند عمو و دایی را از دست خواهد داد.

جودی، میزان امید به زندگی مردان و زنان استان در سال گذشته را 75.1 سال برای مردان و 73.4 سال برای زنان، اعلام و تصریح کرد: هر چه میزان امید به زندگی در جامعه بالاتر رود، قطعا مردم برای ازدیاد جمعیت امیدوارتر خواهند شد.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه ماهه ابتدای امسال نرخ رشد جمعیت استان 0.2 درصد افزایش داشته و به 1.1 درصد رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: