کد خبر: ۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 05
شفاآنلاین-بر اساس تقویم آزمونهای وزارت بهداشت، در سال جاری چهار آزمون در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برگزار شد و 24 آزمون دیگر برای دانشجویان علوم پزشکی طی ماه‌های آینده باقیمانده است.
به گزارش شفاآنلاین، بر اساس تقویم آزمونهای وزارت بهداشت، شش آزمون‌ پذیرش دستیار دندانپزشکی، جایابی دانش‌آموختگان دندانپزشکی و آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج کشور، ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی بالینی، ارتقای دستیاران دندانپزشکی و آزمون بهداشت‌کاران دهان و دندان نیز به ترتیب در هفته اول ماه جاری برگزار شد.

آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE وزارت بهداشت در نهم مرداد برگزار می‌شود.

آزمون‌های بورد دندانپزشکی، پیش کارورزی و علوم پایه(پزشکی، دندانپزشکی وداروسازی)، کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی(بورد تخصصی و فوق تخصصی) و آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE در شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.

در آبان‌ نیز به ترتیب در تاریخ‌های اول و بیست‌ونهم آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی و طب سنتی و آزمون MHLE برگزار می‌شود.

در تاریخ ششم آذر سال جاری نیز دانش‌آموختگان دندانپزشکی و داروسازی خارج کشور بار دیگر فرصت دارند مدارک تحصیلی خود را برای دریافت مجوز کار در ایران ارزشیابی کنند.

در یازدهم دی‌ و سی‌ام بهمن بار دیگر آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE برگزار می‌شود.

آخرین آزمون سال 93 وزارت بهداشت آزمون پیش‌کارورزی و علوم پایه (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) است که در چهاردهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

آزمون کتبی پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی، نیز هنوز مشخص نشده است.

داوطلبان می‌توانند برای مشاهده تقویم آموزشی وزارت بهداشت در سال 93 به سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp..ir  مراجعه کنند.

بر اساس این تقویم در ماههای اردیبهشت و خرداد ۴ آزمون برگزار شده‌اند.آزمون کتبی پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی،آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی و آزمون کتبی پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی اردیبهشت‌ و آزمون کارشناسی ارشد 22 خرداد برگزار شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: