کد خبر: ۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 04
شفا آنلاین: آب های نیلگون خلیج فارس به یاد شهدای پرواز 655 گلباران شد.

به گزارش شفا آنلاین، مراسم گلباران محل شهادت 290 مسافر هواپیمای ایرباس پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران همزمان با 12 تیر سالروز این حادثه برگزار شد.

در این مراسم که خانواده های شهدای این حادثه حضور داشتند، جاسم جادری استاندار هرمزگان با تسلیت فرارسیدن 12 تیر سالروز شهادت 290 مسافر پرواز 655 به دست آمریکا، عنوان کرد: این حرکت جنون آمیز آمریکا نشان دهنده این بود که آنها نتوانستند در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مقابل ملت ایران ایستادگی کنند و مزدوران آنها نیز نتوانسته بودند در برابر ما کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: در این جنایت آمریکایی ها در حمله به یک هواپیمای مسافری 66 کودک به شهادت رسیدند و آمریکای جهانخوار با این کار خود ثابت کرد که حقوق انسان و بشر برای آنها مفهومی ندارد و آنها به دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند.

استاندار هرمزگان افزود: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا مقاومت کرد و در مقابل زورگویی های آنها ایستاد و در دفاع مقدس نیز با قدرت ایستادگی کرد.

جادری با بیان اینکه حمله به هواپیمای مسافری نشان دهنده عجز و ناتوانی آمریکا در برابر ملت ایران است، تصریح کرد: این ددمنشان هیچ ارزشی برای حقوق انسان ها قائل نیستند و تحمل آزادی خواهی ملت ها را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشورهایی همچون عراق، سوریه و فلسطین نیز شاهد هستیم که ددمنشان، انسان های بی گناه را می کشند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم همچنین از کتاب هلال سرخ نوشته کاملیا کاکی که برگرفته از اسناد و خاطرات امدادگران در دوران دفاع مقدس است نیز رونمایی شد.

در 12 تیر سال 67 هواپیمای ایرباس پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود بر فراز آب های خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و در این حادثه 290 نفر به شهادت رسیدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: