کد خبر: ۲۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 02
شفاآنلاین-رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد بازرسان بهداشتی برای پوشش صد در صدی نظارت بر اماکن عمومی کافی نیست.
به گزارش شفاآنلاین،«محسن فرهادی» روز چهارشنبه افزود: متاسفانه با محدودیت های استخدامی در زمینه بازرسان بهداشتی روبرو هستیم در حالیکه برای تابستان به تعداد بیشتری نیرو نیاز داریم.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: تعداد بازرسان بهداشتی در سراسر کشور حداقل باید 30 درصد افزایش پیدا کند.

فرهادی تصریح کرد: برای پوشش هرچه بیشتر نظارت بر وضعیت بهداشتی مواد غذایی و اماکن عمومی از ترفندهایی مانند طرح های خودکنترلی، خود اظهاری و خرید خدمت استفاده می کنیم.

فرهادی تاکید کرد: برای رفع مشکل کمبود نیرو نیاز به جذب نیروهای جدید داریم.

 بازرسان بهداشت محیط در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های بهداشتی به طور مستقل یا با همکاری بهورز در خانه های بهداشت با تنظیم فرم های آیین نامه مربوطه و مطابق قانون، نسبت به بازدید از اماکن و مراکز مرتبط اقدام و در صورت تخلف آن را به مراجع قضایی معرفی می کنند.

بازدید بهداشتی اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، نظارت بر بهسازی منابع آب آشامیدنی، کنترل استفاده از نمک ید دار در اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، ارزشیابی و نظارت بر وضعیت بهداشت محیط بیمارستان ها، ارزشیابی و نظارت بر بهداشت محیط استخرهای شنا و ارزشیابی و نظارت بر بهداشت محیط مدارس از جمله وظایف این بازرسان بهداشتی به شمار می رود.

گفتنی است بازرسان بهداشتی در سراسر کشور با آغاز ماه رمضان، نظارت های خود را بر اماکن عمومی تشدید کرده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: