کد خبر: ۲۶۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 21
شرح وظایف این پزشک و اینکه در چه بخش هایی فعالیت کند و در خصوص چه مواردی پاسخگو باشد مشخص شده است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، به ضرورت حضور مشاور طب انتقال خون در بیمارستان ها تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین: پیمان عشقی در نشست با معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه پس از پروسه ای ۹ ساله با ضرورت تاسیس رشته تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) طب انتقال خون موافقت شده است، گفت: با تصویب این رشته پزشکان متخصص در چند رشته مختلف می توانند پس از گذراندن دوره ای ۱۲ ماهه و کسب تجربه و مهارت علمی و عملی مشاورین طب انتقال خون در مراکز درمانی شوند.

وی افزود: وجود فلوشیپ های طب انتقال خون در مراکز درمانی کشور می تواند از عوارض ناخواسته انتقال خون بکاهد و ضایعات خون و فرآورده ها را مدیریت کند.

عشقی از معاون آموزشی وزارت بهداشت خواست به تاسیس این رشته سرعت ببخشد و ادامه داد: یکی از مسائل مهم در تاسیس رشته فلوشیپ طب انتقال خون چگونگی تعریف فعالیت این پزشکان در مراکز درمانی است.


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران یادآور شد: در آیین نامه فعالیت بانک های خون بیمارستانی که مصوب وزارت بهداشت است به ضرورت حضور مشاور طب انتقال خون در بیمارستان اشاره شده است.

وی خاطرنشان ساخت: شرح وظایف این پزشک و اینکه در چه بخش هایی فعالیت کند و در خصوص چه مواردی پاسخگو باشد مشخص شده است.

عشقی تاکید کرد : پزشک فلوشیپ طب انتقال خون می بایست مانند مشاورین تغذیه و مشاورین پزشکی قانونی در بیمارستان ها دارای جایگاهی قانونی و شغلی مشخصی باشد و تبیین این جایگاه یکی از درخواست های سازمان انتقال خون از وزارت بهداشت است.

وی، نظارت بر اندیکاسیون های تزریق خون در بخش مراقبت های ویژه، اتاق های عمل و بخش های پیوند و همچنین نظارت بر فعالیت بانک خون بیمارستانی را از وظایف فلوشیپ طب انتقال خون در مراکز درمانی برشمرد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: