کد خبر: ۲۱۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷ - 2019January 03
محققان انگلیسی یک دستگاه تست تنفس ابداع کرده اند که پیشرفت بزرگی در تشخیص سرطان به حساب می آید
شفا آنلاین>سلامت>محققان انگلیسی دستگاهی ابداع کرده اند که با بررسی تنفس بیمار، وجود سرطان را در بدن آنها تشخیص می دهد. این دستگاه قرار است طی دو سال آتی آزمایش شود.

به گزارش شفا آنلاین، محققان انگلیسی یک دستگاه تست تنفس ابداع کرده اند که پیشرفت بزرگی در تشخیص سرطان به حساب می آید.

 این تست برای رصد نشانه های اولیه بیمارهایی طراحی شده که از طریق تنفس وارد بدن انسان می شوند. به این ترتیب نیاز به بیوپسی نیز حداقل ۵۰ درصد کاهش می یابد.

 به گفته پزشکان چنین دستگاهی می تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد. دستگاه مذکور می تواند مواد شیمیایی مربوط به تومورهای سرطانی(Cancer tumors) را ردیابی کند.

این فناوری طی دو سال و برای ۱۵۰۰ بیمار آزمایش خواهد شد. محققان امیدوارند طی دهه های آتی آزمایش با این دستگاه جایگزین برنامه های رصد بیماری در حال حاضر شود.

دیوید کروزبی از مرکز تحقیق سرطان انگلیس می گوید:  این دستگاه پتانسیل زیادی برای رصد بیماری ها دارد. اگر بتوان سرطان را در مراحل اولیه رصد کرد، احتمال درمان آن بیشتر خواهد بود. در بسیاری از موارد تست های خوبی برای یافتن این بیماری در مراحل اولیه وجود ندارد. زیرا سرطان در این مراحل نشانه ای ندارد.

این فناوری حاصل همکاری بیلی بویل  محقق  دانشگاه کمبریج است که  پس از مرگ همسرش از سرطان کلون در سن ۳۶ سالگی این دستگاه را ساخته است.

 این دستگاه ترکیبات متلاطم طبیعی (VOC) را بررسی می کند که از طریق جریان خون به تنفس فرد منتقل می شوند و به طور دقیق به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند.

محققان معتقدند سرطان های مختلف، تغییراتی در ترکیبات VOC ایجاد می کنند و به این ترتیب می توان نشانه شیمیایی هر بیماری را نیز یافت. 

آزمایش این دستگاه توسط مرکز تحقیقات سرطان انگلیس با همکاری موسسه «اولستون مدیکال» انجام می شود.

 ربکا فیتزجرالد  یکی از محققان دانشگاه کمبریج است که فرایندآزمایش دستگاه را رهبری کرد. او می گوید: در اصل به نظر می رسد بتوان سرطان ریه را به وسیله تنفس ردیابی کرد.

در آزمایش از بیماران خواسته می شود به مدت ۱۰ دقیقه درون دستگاه تنفس کنند. این ابزار مولکول های هوابرد را جمع آوری  و برای تحلیل به آزمایش ارسال می کند.  طی چند روز نتایج این بررسی ها به اطلاع بیماران می رسد.

 تحقیق جدید وجود ۶ سرطان مختلف از جمله معده، کلیه، مثانه، پروستات، کبد یا پانکراس و مری را ردیابی می کند.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: