کد خبر: ۲۶۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 29
خون به واسطه سیستم گردش خون در سراسر بدن جریان می یابد. بنابراین ، مواد مغذی و اکسیژن به سلولها می رسند و هرگونه آلودگی را از بدن از بین می برند
شفاآنلاین>سلامت>برخی از انواع مواد غذایی دارای موادی مانند آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که می توانند به بهبود سلامت عروق و گردش خون ما کمک کنند. در این مقاله همه راجع به آنها خواهیم گفت.

به گزارش شفاآنلاین: مهم است که غذاهایی که باعث بهبود گردش خون می شوند را در رژیم غذایی خود داشته باشید. این امر به این دلیل است که حفظ و بهبود گردش خون برای جلوگیری از بیماری های قلبی ضروری است و برای سلامتی کلی بدن خوب است. در حقیقت ، بیماریهای قلبی و عروقی در حال حاضر عامل اصلی مرگ در کشورهای توسعه یافته است.

خون به واسطه سیستم گردش خون در سراسر بدن جریان می یابد. بنابراین ، مواد مغذی و اکسیژن به سلولها می رسند و هرگونه آلودگی را از بدن از بین می برند. در طول این مقاله ، ما خواص برخی از غذاهایی را که برای بهبود گردش خون باید مصرف کنیم را به شما توضیح خواهیم داد.

انواع مواد غذایی که باعث بهبود گردش خون می شوند

1-لیموترش و آب

ویتامین C حاوی خواص بسیاری است که باعث تقویت سلامت قلب و عروق می شود. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که برای تشکیل کلاژن و الاستین ضروری است. این مواد به صورت پروتئین آمده و به شکل گیری دیواره مویرگی کمک می کنند.

نوشیدن آب لیمو در صبح راهی عالی برای بهبود گردش خون است. حتی اگر مقداری از پوست لیمو را هم مصرف کنید بهتر است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است. اگر ترش و اسیدی بودت لیمو اذیت تان می کند می توانید از آن به عنوان چاشنی در سالادهای خود استفاده کنید. آنتی اکسیدانی هایی که این نوع مرکبات در آن موجود است به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند ، که ممکن است مربوط به خطر کمتری از بروز پلاک های آتروم باشد.

2-زردچوبه

یکی از انواع مواد غذایی است که گردش خون را بهبود می بخشد این ادویه است. براساس مقاله ای که توسط مجله Molecules منتشر شده است ، این ماده غذایی خاصیت ضد التهابی دارد. مزیت آن در بهبود سلامت گردش خون به دلیل داشتن همین خاصیت آنتی اکسیدانی است. این عمل رادیکالهای آزاد و سموم بدن را خنثی می کند.

به طور معمول ، بدن رادیکالهای آزاد موجود را به طور طبیعی خنثی می کند اما در صورت وجود تولید اضافی ، صدمات مختلفی وجود دارد، مانند:

افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

افزایش خطر ابتلا به  سرطان

افزایش سرعت روند پیری

افزایش ریسک ابتلا به  پارکینسون ، آلزایمر ، تصلب شرایین و دیابت

3-زنجبیل

مصرف مکرر و مداوم زنجبیل به تقویت انرژی کمک می کند و گردش خون را با رقیق شدن خون فعال می کند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه آن را مصرف کنید ، تازه یا به صورت پودر آن. می توانید آن را به سس ها ، کرم های گیاهی ، و به عنوان یک چای مصرف کنید. 


4-تخمه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان سرشار از چربی های خوب و آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین E هستند. این آجیل ها علاوه بر تأمین اسیدهای چرب ضروری ، سرشار از ویتامین E هستند. این دانه با خاصیت آنتی اکسیدانی عالی است و یکی از قدرتمندترین مواد برای بهبود گردش خون است. مصرف یک قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان هر روز به شما می تواند در تامین ویتامین E مورد نیاز بدن تان کمک می کند و همچنین سلامت گردش خون شما را بهبود می بخشد.همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این غذاها در کاهش التهاب سیستمیک نقش دارند ، بنابراین براساس یک مطالعه خطر قلبی عروقی را کاهش می دهد.

5-سیر

این غذا خاصیت ضد انعقادی دارد. بنابراین ، به گردش خون بهتر کمک می کند و از ایجاد لخته جلوگیری می کند. و به   بهبود گردش خون همانطور که همتای خود پیاز عمل می کند ، کمک می کند.  برای به دست آوردن کامل مزایای سلامتی آن ، سعی کنید روزی یک سیر خام مصرف کنید. دلیل این امر این است که این تنها راه جلوگیری از تخریب اینولین ، ماده مؤثر آن است.

6-نوشیدن آب

نوشیدن مقدار زیادی آب برای بهبود سلامت گردش خون و همچنین سایر عملکردهای بدن بسیار عالی است. همچنین می دانید که مصرف آب برای تمامی بخش های بدن ضروری است.  آب به از بین بردن سموم بدن کمک می کند ، که بدون شک سلامت گردش خون را بهبود می بخشد و از ایجاد لخته جلوگیری می کند. بنابراین ، سعی کنید روزانه بین یک و نیم تا دو لیتر (6-8 لیوان) بنوشید تا بدنتان به خوبی هیدراسیون شود. این همچنین به انتقال همه مواد مغذی لازم به اندام ها و بافت های شما کمک می کند.

7-گردو

فواید گردو برای سلامتی قلب و عروق بیشتر از آن چیزی است که می توانید تصور کنید. سعی کنید مصرف خود را کنترل کنید زیرا میزان چربی آنها زیاد است.این آجیل ها مقدار زیادی ویتامین B3 دارند که به بهبود گردش خون کمک می کند. علاوه بر این ، اسیدهای چرب آنها با کلسترول و التهاب در سیستم گردش خون مقابله می کنند.

8-گوجه فرنگی ، هندوانه ، و طالبی بخورید

این مواد غذایی حاوی لیکوپن ، آنتی اکسیدانی هستند که گردش خون را تحریک می کنند و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می کنند ، همچنین به کاهش کلسترول بد کمک می کنند. گوجه فرنگی همچنین به جلوگیری از بیماری های عروقی مانند تصلب شرایین کمک می کند و از تشکیل یون چربی در خون جلوگیری می کند.

سایر توصیه ها برای بهبود گردش خون

در صورت تورم ، بالا بردن پاها بعد از کار روزانه به ما کمک می کند تا ناراحتی شما را کاهش دهیم.البته شما باید یک رژیم غذایی مناسب را حفظ کنید تا از سلامتی خوبی برخوردار باشید و بیماری جلوگیری کند. با این وجود ، شما باید همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، یک سری عادت های سالم مانند فعالیت بدنی منظم و مصرف مکرر آب را به کار بگیرید.

در آخر به خاطر داشته باشید که ورزش برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ضروری است ، بنابراین فعالیت ورزشی را فراموش نکنید.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: