کد خبر: ۲۶۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
اقدامات پيشگيرانه همچنين شامل رعايت فاصله بين نمازگزاران تا ۳ متر و عدم تجمع و دست ندادن به تمام اشکال بين نمازگزاران است
شفاآنلاین>اجتماعی>امارات عربي متحده از آغاز مرحله نخست رفع محدوديت مساجد و اماکن عبادي در اين کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،زمان آغاز مرحله اول برداشتن اين محدوديت‌ها را از روز چهارشنبه (فردا) اعلام کرد و افزود: استفاده از اين اماکن مطابق پروتکل‌هاي بهداشتي و اقدامات پيشگيرانه انجام خواهد شد. 

دولت امارات در جلسه توجيهي رسانه‌ها درباره ويروس کرونا افزود: محدوديت‌هاي مساجد و اماکن عبادي مشروط بر اينکه ظرفيت استفاده کنندگان از ۳۰ درصد تجاوز نکند، برداشته مي‌شود.  

بر اساس اين گزارش، مساجد در امارات براي برگزاري پنج وقت نماز باز مي‌شوند اما بر اساس پروتکل و کنترل‌هاي بهداشتي به منظور حفظ سلامتي نمازگزاران مقابل ويروس کرونا براي برگزاري نماز جمعه همچنان بسته خواهد ماند.  


 با اشاره به اينکه امارات آزمايش‌هاي کرونا از امامان مساجد و کارگران آن‌ها را انجام داده است، به نقل از دولت امارات اضافه کرد که رفع محدوديت اماکن عبادي، مساجد مناطق صنعتي، نمازخانه‌هاي بين راهي، مساجد شهرهاي کارگري، مجموعه‌هاي تجاري، پارک‌ها و تفرجگاهها را شامل نمي‌شود.   

بر اين اساس نمازگزاران بايد براي قرائت ادعيه يک برنامه نرم‌افزاري بر روي گوشي‌هاي تلفن خود نصب کنند و قرائت قرآن فقط با قرآن شخصي يا الکترونيکي انجام مي‌شود هر کس سجاده نماز خود را بايد به همراه داشته باشد. 

اقدامات پيشگيرانه همچنين شامل رعايت فاصله بين نمازگزاران تا ۳ متر و عدم تجمع و دست ندادن به  تمام اشکال بين نمازگزاران است.  

امارات عربي متحده تاکنون ۴۸ هزار و ۲۴۶ مورد مبتلا به ويروس کرونا را ثبت کرده است که از اين تعداد ۳۷ هزار و ۷۶ نفر بهبود يافته‌اند. 

ويروس کرونا موسوم به کوويد ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد. ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي شد، اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.خليج الجديد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: