کد خبر: ۲۶۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 2020June 23
مقابله با پیامدهای کرونا؛
به دلیل همه گیری بیماری کووید-۱۹، اتحادیه اروپا با چالشی سرنوشت‌ساز روبرو است، از این رو آلمان در دوره ریاست خود با تمام توان می کوشد با همکاری دیگر اعضا به این مهم پرداخته و بار دیگر اروپا را قدرتمند سازد
شفاآنلاین>اجتماعی>آلمان در حالی ریاست دوره‌ای شورای اروپایی را از ابتدای جولای (۱۱ تیر) به عهده می‌گیرد که مقابله با بحران کرونا و پیامدهای ناشی از آن مهمترین دستور کار برلین در این دوره شش‌ماهه خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، ائتلاف حاکم آلمان از چهارشنبه آینده ریاست دوره ای شورای اروپایی را به عهده می گیرد، از این رو دو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) و سوسیال دموکرات (SPD) اهم برنامه های خود برای این دوره را در بحبوحه شیوع کرونا در اروپا اعلام کرده اند.

بر این اساس بهبود دائمی شرایط بهداشتی و کنترل کرونا و نیز کاستن از پیامدهای اقتصادی این بحران بر کشورهای عضو، مهمترین وظیفه ای است که آلمانی ها برای خود در این ریاست شش ماهه تعریف کرده اند.

در بیانیه کوتاهی که از سوی منابع دولتی آلمان در اختیارقرار گرفته، تاکید شده است: به دلیل همه گیری بیماری کووید-۱۹، اتحادیه اروپا با چالشی سرنوشت‌ساز روبرو است، از این رو آلمان در دوره ریاست خود با تمام توان می کوشد با همکاری دیگر اعضا به این مهم پرداخته و بار دیگر اروپا را قدرتمند سازد.

قرار است برنامه رسمی دولت آلمان برای ریاست دوره ای بر شورای اروپایی که از اول جولای (۱۱ تیر) آغاز خواهد شد، روز چهارشنبه اعلام شود.

در همین رابطه «نوربرت والتر-بوریانس» رئیس حزب سوسیال دموکرات از توافق سران دولت ائتلافی برای همکاری ویژه در این دوره به دلیل جدی بودن بحث مقابله با کرونا و پیامدهای آن خبر داد.

به گفته وی یکی از اهداف آلمان زمینه سازی برای اجرای توافقات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در خصوص راهبری اروپا در این دوره بحرانی خواهد بود.

این در حالی است که مقامات اروپایی با اشاره به قرار گرفتن اروپا در مسیر چالش های سیاسی و اقتصادی آمریکا و چین، ضرورت بیش از پیش حفظ انسجام و قدرت نمایی اتحادیه اروپا در مقابل این دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان را گوشزد می کنند.

روز گذشته بیست و دومین نشست رهبران چین و اتحادیه اروپا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و فرصتی فراهم کرد تا در شرایطی که جهان درگیر نبردی سخت و طاقت فرسا با کرونا شده و وضعیت اقتصادی نیز رو به بحران است، راهی برای تعامل جهانی در موضوعات مختلف پیدا شود.

در این نشست که با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری و «لی که چیانگ» نخست وزیر چین و «شارل میشل» رییس شورای اروپا و «اورسولا فون درلاین» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا برگزار شد دو طرف تاکید کردند به دنبال رسیدن به توافق نامه سرمایه گذاری ظرف سال جاری میلادی هستند و سعی دارند تا هرچه زودتر درباره قوانین رقابت برابر، به توافق برسند. د. پ. آ. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: