کد خبر: ۲۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
برخی کشورهای اروپایی که با بحران کمبود جمعیت جوان مواجه هستند، قصد دارند با پذیرفتن کودکان پناهجو، بخشی از این کمبود را جبران کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>با وجود اینکه دولت یونان اکتبر گذشته (مهر ۹۸) از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به ۲ هزار و ۵۰۰ کودک بی سرپرست پناه دهند، با وجود وعده‌های برخی کشورهای اروپایی برای پذیرش بخشی از کودکان، آنها همچنان در اردوگاه‌های یونان بلاتکلیف مانده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، همزمان با مقاومت کشورهای اروپایی در برابر پذیرش پناهجویان به ویژه در شرایط اقتصادی نامطلوب کنونی و شیوع بیماری کرونا، مردم هلند از دولت این کشور خواسته اند تا ۵۰۰ نفر از این کودکان پناهجو را بپذیرد.

پیش از این نیز آلمان اعلا کرده بود قصد دارد تعدادی از کودکان پناهجو را بپذیرد. 

برخی کشورهای اروپایی که با بحران کمبود جمعیت جوان مواجه هستند، قصد دارند با پذیرفتن کودکان پناهجو، بخشی از این کمبود را جبران کنند.

به گزارش روز یکشنبه روزنامه گاردین، معترضان هلندی با تجمع در میادین و پارک های شهری و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، از دولت خواسته اند با پذیرش کودکان مهاجر موافقت کند.

روز شنبه، روز جهانی پناهجویان بود و هلند از ماه آوریل (فروردین ماه) صحنه تجمعات اعتراضی بوده تا دولت برای پذیرش ۵۰۰ کودک مهاجر در این کشور تحت فشار قرار گیرد.

دولت یونان اکتبر گذشته (مهر ۹۸) از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به ۲ هزار و ۵۰۰ کودک بی سرپرست پناه دهند.

درپی ماه ها انفعال، ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه نروژ و سوئیس وعده دادند به دستکم یک هزار و ۶۰۰ پناهجوی جوان که عمدتا از افغانستان، پاکستان و سوریه هستند، پناه دهند. هلند در میان این کشورها نیست.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: