کد خبر: ۲۵۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
بايد آزمايشات منظم هفتگي از معلمان، حتي اگر هيچ علائمي از بيماري وجود نداشته باشد، انجام گيرد
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>اتحاديه معلمان آلمان خواهان گرفتن آزمايش هفتگي کرونا از معلمان در صورت بازگشايي مدارس پس از تعطيلات تابستان شد.

به گزارش شفاآنلاین، اتحاديه معلمان آلمان معتقد است اگر مدارس اين کشور پس از تعطيلات تابستاني دوباره طبق برنامه ريزي بازگشايي شوند معلمان بايد هفته اي يک بار براي اطمينان از مبتلا نبودنشان به ويروس کرونا آزمايش شوند.

در همين رابطه هانس پتر مايدينگر رئيس اين اتحاديه گفت: بايد آزمايشات منظم هفتگي از معلمان، حتي اگر هيچ علائمي از بيماري وجود نداشته باشد، انجام گيرد.

اين در حالي است که برخي از نمايندگان اتحاديه ها بر لزوم گرفتن آزمايش از معلمان و دانش آموزان تاکيد مي کنند. نمايندگان اتحاديه هاي مختلف در حوزه آموزش، پيش از اين درخواست کرده اند از معلمان و دانش آموزان به صورت همزمان آزمايش گرفته شود.

در همين راستا برنامه هاي مختلفي در ايالت هاي مختلف براي جلوگيري از شيوع مجدد کرونا از طريق مدارس در دستورکار قرار مي گيرد. به عنوان مثال مقامات ايالت براندنبورگ مي خواهند معلمان و کارمندان علاوه بر مراقبت هاي روزانه بهداشتي، هر دو هفته يک بار مورد آزمايش قرار گرفته و اين کار براي سه ماه ادامه يابد. در برخي ايالت هاي ديگر برنامه ريزي براي آزمايش هاي تصادفي مورد توجه قرار گرفته است.

مايدينگر معتقد است ميزان آزمايش ها بايد ارتباط مستقيم با ميزان آلودگي در ايالت ها داشته باشد. وي طرح ايالت شلسويگ-هولشتاين براي تشکيل تيم هاي ويژه را 'کاملاً مهم و معقول' توصيف کرد که طبق آن در صورت ابتلا به کرونا در مدارس، همه افراد مخاطب به سرعت آزمايش مي شوند.

کنفرانس وزيران آموزش و پرورش ايالت ها که قرار است روز پنجشنبه به صورت ويدئويي برگزار شود، قصد دارد يک پروتکل بهداشتي جديد و مفصل را براي افتتاح مدارس در سال تحصيلي جديد ارائه داده و زمان کافي را در اختيار مسئولان و مدارس براي اجراي اقدامات لازم قرار دهد.

وزيران ايالتي در کنفرانس خود مي خواهند با کارشناسان بحث کنند که عملکرد منظم برنامه ريزي شده پس از تعطيلات تابستاني چگونه مي تواند باشد.د پ آ. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: