کد خبر: ۲۵۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
وزارت امور خارجه آلمان در حال محاسبه این هزینه ها و اعلام آن طی روزهای آینده به شهروندانی است که این عملیات بخاطر آنها انجام گرفته است
 شفاآنلاین>سلامت>وزارت امور خارجه آلمان در حال بررسی هزینه‌ پروازهای بازگرداندن شهروندان این کشور از نقاط مختلف جهان به کشور در دوره همه‌گیری کرونا و دریافت این هزینه ها از این شهروندان است.

به گزارش شفاآنلاین،از زمان همه گیری کرونا در آلمان وزارت امور خارجه با انجام عملیات بازگرداندن شهروندان، حدود ۲۴۰ هزار نفر را به کشور بازگرداند. این بزرگترین عملیات از این نوع، از زمان به وجود آمدن وزارتخانه ای با این نام در آلمان بوده است.

این در حالی است که انجام چنین عملیاتی هزینه های گزافی داشته و صورتحساب سنگینی روی دست مقامات وزارت امور خارجه گذاشته است.

 منابع آگاه می گویند وزارت امور خارجه آلمان در حال محاسبه این هزینه ها و اعلام آن طی روزهای آینده به شهروندانی است که این عملیات بخاطر آنها انجام گرفته است. از این شهروندان پیش از بازگرداندنشان به کشور تعهد گرفته شده که هزینه های مربوط به بازگشت خود را به دولت پرداخت کنند.

هر چند هنوز رقم دقیقی برای اجرای این عملیات گسترده عنوان نشده اما گفته می شود دولت آلمان برای این منظور ۱۰۰ میلیون یورو اختصاص داده است.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه در اواسط مارس (اواخر اسفند) پس از شیوع کورنا، هشدار مسافرتی را برای همه ۲۰۰ کشور در جهان صادر کرد. تاکنون این هشدار فقط در صورت خطر برای زندگی و جان شهروندان آلمانی، به عنوان نمونه در مناطق جنگی صادر شده بود.

در پی اعلام این هشدار، بیش از ۲۴۰ پرواز از ۶۲ کشور جهان به آلمان انجام شد. وزیر امور خارجه آلمان در این زمینه گفت: با اجرای برنامه بازگرداندن شهروندان به کشور، در مجموع نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر موفق به بازگشت شده‌اند.

وی افزود: برای اجرای این طرح که پس از شیوع سریع کرونا در جهان کلید خورد، بیش از ۲ هزار کارمند وزارت امور خارجه آلمان همکاری کرده و در شیفت‌های شب و آخر هفته مشغول به کار بوده‌اند.بیلد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: