کد خبر: ۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفاآنلاین-یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: مهمترین چالش فرآروی حوزه تغذیه در حال حاضر، کاهش ابتلا افراد به بیماری‌های مزمن غیر واگیر در جوامع است.

به گزارش شفا آنلاین،یوسف صادقیان  اظهار داشت: امروزه علم تغذیه سهم هر یک از ماکرو مغذی‌ها یعنی کربوهیدرات‌ها پروتئین‌ها و چربی را نظر نوع و مقدار هرکدام در رژیم روزانه را برای افراد مختلف با توجه به گروه سنی، جنسیت و ویژگی‌های شخصی نظیر استخوان بندی مشخص و راهنمائی‌های لازم را ارئه کرده است.

به گفته وی همچنین، در خصوص میزان مورد نیاز بدن به ریز مغذی‌ها و از نظر نوع و مقدار هر یک و نیاز روزانه افراد را مشخص کرده است. مهمترین چالش فرآروی حوزه تغذیه در حال حاضر، کاهش ابتلا افراد به بیماری‌های مزمن غیر واگیر در جوامع است.

این کارشناس ارشد تغذیه درباره انرژی مورد نیاز بدن ادامه داد: مواد غذایی علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. مقدار انرژی مورد نیاز هر فرد بر اساس سن، جنسیت و استخوان بندی او مشخص شده است، اما حتی دو فرد با سن، جنسیت، قد و وزن یکسان هم انرژی روزانه مورد نیازشان متفاوت است و علاوه بر میزان فعالیت روزانه وضعیت متابولسیم پایه آنها در تعیین انرژی مورد نیازشان نقش دارد.

صاقیان اضافه کرد: تعادل بین انرژی دریافتی بدن و انرژی مصرفی بدن نقش مهمی بر تثبیت وزن و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی دارد. شاید بدانید که چاقی مهمترین عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن غیر واگیر است و در صورت پیشگیری ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر کاهش جدی می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سهم هریک از ماکرو مغذی‌ها در تامین انرزی مورد نیاز بدن مشخص شده است. بطور مثال توصیه می‌شود که کودکان 1 تا 3 سال 30تا 40 در صد انرژی مورد نیاز،کودکان و جوانان 4 تا 18 سال25 تا 35 درصد انرژی مورد نیاز وافراد 19 سال و به بالا 20 تا 35 درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع چربی تامین کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: