کد خبر: ۲۵۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 24
وزرای دارایی اروپا باید تصمیم بگیرند که آیا به صندوق امداد اروپا اجازه دهند تا برای حمایت از کشورهایی که برای مقابله با این ویروس به کمک نیاز دارند، حمایت مالی کند
شفاآنلاین>سلامت>1-وزرای دارایی اروپا ،اجلاس مهمی را روز سه شنبه بیست و چهارم مارس برای آینده پول واحد برگزار می کنند.چراكه فعالیت اقتصادی در سراسر اروپا در حال فروپاشی است.

2-برونو لومرضمن مقایسه  پیامدهای اقتصادی این ویروس  با پیامدهای جنگ گفت که  نخستین آمارها در مورد فعالیت های اقتصادی در اروپا و فرانسه فاجعه بار است. در فرانسه، شرکت های متوسط 70 درصد گردش مالی خود را به طور متوسط از دست خواهند داد و در ایتالیا این کاهش بیش از حد است.

3-وزرای دارایی اروپا باید تصمیم بگیرند که آیا به صندوق امداد اروپا اجازه دهند تا برای حمایت از کشورهایی که برای مقابله با این ویروس به کمک نیاز دارند، حمایت مالی کند.

4-اکنون به نظر می رسد با تزریق 750 میلیارد یورو از سوی بانک مرکزی اروپا، اوضاع در بازارهای قروض دولتی اروپا آرام است، اما برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران منطقه یورو کافی نیست، به ویژه اگر رکود اعلام شده بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

5-اقتصاددانان کاهش فعالیت 5 تا 10 درصدی را در سال 2020  به علت شیوع این ویروس پیش بینی می کنند.

6-برونو لومر از وضعیت سیستم بانکی برخی کشورها مانند ایتالیا ابراز نگرانی کرد.

7-فرانسه طرفدار گردش مالی مشترک اروپا است، ابزاری که در منطقه اروپا که دارای ارز مشترک هستند، در مقایسه با امریکا وجود ندارد. تامین مالی برای مبارزه با کووید-19 فرصتی برای برداشتن گام جدیدی در ادغام مالی منطقه یورو است که هرگز در بحران های قبلی وجود نداشت. لوپوئن

نویسنده: مارک وینیو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: