کد خبر: ۲۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
شفاآنلاین-حسن اعلایی نیا، رزمنده دوران دفاع مقدس در 15 سالگی به دلیل مجروحیت شدید طی مدت کمتر از یک ماه بیش از 100 واحد خون دریافت کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، این رزمنده به دلیل اصابت ترکش به ناحیه شکم و پارگی روده‌ها درعملیات آزادسازی جاده فاو- ام القصر در بهمن ماه سال 64 با تلاش بی وقفه تیم پزشکی و دریافت خون اهدایی اهداکنندگان، به زندگی باز می گردد.

شدت خونریزی این رزمنده نوجوان به حدی بوده که پزشکان به ناچار تزریق همزمان 3 کیسه خون از طریق سه رگ مجزا را برای نجات جان وی تجویز می کنند. خونریزی های اعلایی نیا پس از یک ماه و با دریافت بیش از 100 واحد خون، مهار شده اما شدت جراحات، وی را ناچار به اقامت یک ساله در بیمارستان می کند.

این جانباز 45 ساله که اکنون پزشک عمومی و دارای دو فرزند است، گفت: خون اهدایی مردم ما چنان پاک و عاری از عوامل عفونی بود که با وجود تعدد کیسه های خون دریافتی، هیچ مشکلی از نظر ابتلا به بیماری های عفونی یا عوارض ناشی از تزریق خون برایم پیش نیامد.

وی افزود: من و امثال من زندگی خود را مدیون عزیزان ایثار گری هستیم که خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا می کنند و من همیشه برای همه آنان آرزوی سلامتی می کنم.

خاطرات دکتر اعلایی نیا از این عملیات در کتابی با نام «دسته یک» منتشر شده است.

«دسته یک» باز روایی خاطرات 8 نفر بازمانده یک گروه 29 نفره رزمندگان از شب عملیات آزادسازی جاده فاو- ام القصر است که توسط اصغر کاظمی گردآوری و تدوین شده. آماده سازی این اثر ماندگار که مجموعه ای از خاطرات، عکسها، یادداشتها و یادگارهای بازماندگان این عملیات است از سال 1370 تا سال 1385 به طول انجامیده و خاطرات دکتر اعلایی نیا در بخشی از این کتاب با عنوان «فصل خون» به رشته تحریر در آمده است.

وی در این بخش آورده است: آرامش ما مدیون عملیات و خونهای گرمی است که به زمین سرد ریخت. امروز این خون‌های گرم اهدا کنندگان است که در رگهای سرد بیماران جاری می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: