کد خبر: ۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
وزیر بهداشت، در جمع اهالی دیشموک:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از مسئولان از روند احداث بیمارستان 96 تختخوابی گچساران بازدید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی عصر روز سه‌شنبه به همراه رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رحیمی فرماندار گچساران،‌ امام جمعه و جمعی از مسئولان، از بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان بازدید و از نزدیک روند احداث این بیمارستان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی اظهارکرد: امید است در آینده نزدیک شاهد برطرف شدن مشکلات روستاهای کهگیلویه و شهرستان گچساران در بخش بهداشت و سلامت باشیم.

همچنین ستار اسدپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان که به نام بیمارستان بی‌بی حکیمه(س) نامگذاری شده از 15 اسفند ماه سال 86 آغاز شده است.

وی با اشاره به وقفه‌ای در روند احداث این بیمارستان تصریح کرد: ساخت این بیمارستان که در محل جنب سایت دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان واقع شده با اعتبار اولیه‌ای افزون بر 102 میلیارد و 845 میلیون و 526 هزار ریال آغاز شده است.

اسدپور افزود: مبلغ اعتبار جدید احداث این بیمارستان 112 میلیارد و 953 میلیون و 188 هزار و 679 ریال بوده که هم‌اکنون پیشرفتی افزون بر 77 درصد دارد.

وی با اشاره به این‌ که روند احداث این بیمارستان به ویژه در یکی دو سال اخیر شتاب مطلوبی داشته است، احداث و بهره‌برداری از این بیمارستان را در راستای برطرف کردن نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این شهرستان ضروری عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران اضافه کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 8 هزار و 815 مترمربع در حال احداث بوده و دارای سه بلوک دو طبقه A و B و C است.

اسدپور ادامه داد: یک بلوک سه طبقه مرکزی D نیز در حال احداث بوده و زیربنای ساختمان اصلی افزون بر 11 هزار مترمربع است.

وی نیاز به تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی را از اولویت‌های مورد نیاز این بیمارستان عنوان کرد و خواستار اختصاص اعتبار لازم در این زمینه شد.

همچنین وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به کهگیلویه و بویر احمد و شهر دیشموک و گچساران از نزدیک مشکلات بهداشت و درمان این شهرها را مورد بررسی قرار داد.

وزیر بهداشت، در جمع اهالی دیشموک: دغدغه اصلی دولت، تامین آرامش مردم در معیشت است

  دکتر سید حسن هاشمی در جمع مردم دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت و مجلس باید همه کشور را با یک نگاه ببینند و در جهت اهداف والا و بلند حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا برای دستیابی به عدالت در همه موارد در کل مناطق کشور تلاش کنند.

وزیر بهداشت ملت ایران را ملتی آزاده دانست و افزود: ملت ایران به دنبال عزت و حقوق خود بوده و در جهت رفع کاستی‌های موجود نیز تلاش می‌کنند.

دکتر هاشمی دغدغه اصلی دولت را تامین آرامش مردم در معیشت بیان کرد.

وی در حال حاضر مهم ترین مشکل کشور را بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده بیان کرد و گفت: باید از افرادی که می توانند به چرخه تولید داخل کشور سرعت بخشند و تولیدات داخلی را افزایش دهند حمایت شود، چرا که این موضوع، علاوه بر افزایش تولیدات داخلی منجر به ایجاد اشتغال نیز می شود.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود پاره ای از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان گفت: امید است بتوانیم با همکاری‌های بین بخشی و افرادی که در حوزه سلامت فعالیت دارند، مشکلات موجود در این حوزه را برطرف نمائیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرای بسته‌های طرح تحول نظام سلامت متناسب با شأن و منزلت ملت ایران در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: یکی از بسته های این طرح، رایگان شدن زایمان طبیعی است که خوشبختانه از زمان اجرای آن، تعداد زایمان‌های طبیعی در کشور افزایش یافته است.

در ادامه مدیر بنیاد خیریه نوآوران سلامت با اشاره به خدمات وزیر بهداشت در منطقه تصریح کرد: دکتر سید حسن هاشمی در چهارمین دوره جراحی در دیشموک که از روز سه‌شنبه آغاز شد، 10 عمل جراحی چشم را به انجام رساند.

دکتر حسین حسنی همچنین با اشاره به خدمات خیریه این موسسه در منطقه دیشموک اظهار کرد: تیم سیار جراحی از 25 فروردین ماه سال جاری به این شهرستان آمده و تا 10 تیرماه در منطقه حضور خواهد داشت. تاکنون حدود 250 عینک تجویز شده و 5 هزار و 750 نفر تحت معاینه چشم قرار گرفته‌اند.

مدیر بنیاد خیریه نوآوران سلامت خاطرنشان کرد: از 85 روستا، 1780نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کرده‌اند و 210 نفر نیز تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته‌اند. همچنین در مورد 260 نفر نیز عمل جراحی چشم انجام خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: