کد خبر: ۲۴۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۸ - 2020January 10
برنامه‌ریزی و پیگیری‌ها در حوزه سلول‌های بنیادی برای تبدیل علم به فناوری و تولید محصول جواب داده و شرکت‌های دانش بنیان سلول‌های بنیادی وارد بازارهای بین المللی شده‌ و به صادرات رسیدند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ریزی و پیگیری‌ها در حوزه سلول‌های بنیادی برای تبدیل علم به فناوری و تولید محصول جواب داده و شرکت‌های دانش بنیان سلول‌های بنیادی وارد بازارهای بین المللی شده‌ و به صادرات رسیدند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه اظهار داشت: ما چند سال پیش در مورد تبدیل مقاله به محصول صحبت می‌کردیم در حالی که الان در مورد صادرات به عنوان یک موفقیت بزرگ این حوزه، صحبت می‌کنیم که دستاورد خوبی برای کشور است و جای شکر و خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته تعداد معدودی شرکت دانش بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی داشتیم در حالی که الان ۱۴۰ شرکت فعال در این حوزه داریم که ۱۰۲ مورد آن دانش بنیان هستند.

محصول محور حرکت می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه داریم محصول محور حرکت می‌کنیم، بیان داشت: به همین دلیل به موفقیت‌های خوبی در زمینه تولید مقاله به محصول در این حوزه دست یافتیم و این روند با قوت ادامه خواهد یافت.

حمیدیه اظهار داشت: سلول‌های بنیادی جزو علوم نافع است و مردم از مزیت‌های آن در زندگی روزه مره خود، بهره می‌برند و خدمات درمانی بهتر دریافت می‌کنند و به عبارتی شیرینی این علم را می‌چشند.

وی با اشاره به اینکه به جای نفت فروشی، می‌توانیم دانش خودمان را در حوزه سلول‌های بنیادی بفروشیم، گفت: این اتفاق در حوزه سلول‌های بنیادی با ایجاد شش یا هفت مرکز جامع سلول‌های بنیادی، گسترش مراکز پیوند سلول‌های بنیادی، افزایش شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد پژوهش سراهای دانش‌آموزی به صورت حلقه‌های مجزا می‌تواند محقق شود.

سالانه حدود ۱۲۰۰ پیوند سلول‌های بنیادی در کشور انجام می‌شود

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی در کشور فعال هستند و سالی ۱۲۰۰ بیمار در این زمینه پیوند می‌شود و همچنین ۷۰ نوع بیماری صعب‌العلاج خونی، بدخیم، نقص سیستم ایمنی و متابولیک، درمان می‌شوند.

حمیدیه، سلول بنیادی مزانشیمی را نوع دیگری از سلول‌های بنیادی اعلام کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان ما ۵ یا ۶ محصول در این زمینه تولید کردند که عمدتا در بیماری های پوست، استخوان ، غضروف و اعصاب با اخذ مجوزهای لازم در حال استفاده میباشد.

وی تاکید کرد: روز به روز این حلقه بازتر می‌شود و اندوخته‌های بیشتری در حوزه پزشکی مانند پوست، ارتوپدی، اعصاب، چشم به عمل محصول تبدیل می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: